Polányi Sándor, a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. vezérigazgatója, Kiss László, a Tokaj Kereskedőház Rt. vezérigazgatója és Kraft Péter, a Horwath Consulting igazgatótanácsának elnöke a Hungarikumok magyarországi és nemzetközi helyzetét vitatták meg.
A Hungarikum Klub informális közösség, amely az egyedien magyar minőségi termékek gyártóit tömöríti. Alapítói a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt., a Pick Szeged Rt., a Tokaj Kereskedőház Rt. és a Zwack Unicum Rt. A klubhoz nemrégiben csatlakozott a Halasi csipke is. A klub tagjai folyamatosan bővíteni kívánják a tagságot a kimagasló magyar termékek képviselőivel.
A beszélgetésből egy egymástól függő kapcsolat képe rajzolódott ki a Magyarországról alkotott kép és a Hungarikumok között. Míg felmérések azt mutatják, hogy külföldön többen ismerik a Herendi porcelán nevét mint Magyarországét, Polányi Sándor elismerte, hogy még a luxusporcelánnak is elkél a reklám. A Herendi manufaktúra vezetője fontos szerepet szánna a magyar politikusoknak a Herendi porcelán népszerűsítésében.
Kiss László javasolta, hogy az állam anyagilag is támogassa a Hungarikumok marketing tevékenységeit. A Tokaji Kereskedőház vezérigazgatója intő példaként hozta fel Franciaország 20 százalékos bor világpiaci térvesztését, amelyen most az Újvilág bortermelő országai, mint például Chile, Argentína, Ausztrália és Új-Zéland osztoznak.
Kraft Péter a chilei térnyerést azzal magyarázta, hogy az állam komoly anyagi segítséget ad a chilei bor exportjához. Ennek eredménye az, hogy Magyarországon akár 100 forintért is lehetne árulni a chilei borokat. Kraft szerint ez nem csak a chilei boripart lendítette föl, de a világ távoli pontjaira exportált jó minőségű borok a származási ország imázsát is javítják. A panel résztvevői egyetértettek abban, hogy a Hungarikumok által képviselt minőség fontos szerepet kaphatna a Magyarországról alkotott kép javításában.
Kapcsolódó anyagok
Hungaricumok: az EU-ban védettebbek lesznek
Vita a bikavér névhasználata körül
Borászok és bormarketing
Hungarikum mint országimázs
A VII. Vezérigazgató Találkozó második napjának fő témáját a Hungarikumok jelentették.