2p

A VII. Vezérigazgató Találkozó második napjának fő témáját a Hungarikumok jelentették.

Polányi Sándor, a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. vezérigazgatója, Kiss László, a Tokaj Kereskedőház Rt. vezérigazgatója és Kraft Péter, a Horwath Consulting igazgatótanácsának elnöke a Hungarikumok magyarországi és nemzetközi helyzetét vitatták meg.

A Hungarikum Klub informális közösség, amely az egyedien magyar minőségi termékek gyártóit tömöríti. Alapítói a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt., a Pick Szeged Rt., a Tokaj Kereskedőház Rt. és a Zwack Unicum Rt. A klubhoz nemrégiben csatlakozott a Halasi csipke is. A klub tagjai folyamatosan bővíteni kívánják a tagságot a kimagasló magyar termékek képviselőivel.

A beszélgetésből egy egymástól függő kapcsolat képe rajzolódott ki a Magyarországról alkotott kép és a Hungarikumok között. Míg felmérések azt mutatják, hogy külföldön többen ismerik a Herendi porcelán nevét mint Magyarországét, Polányi Sándor elismerte, hogy még a luxusporcelánnak is elkél a reklám. A Herendi manufaktúra vezetője fontos szerepet szánna a magyar politikusoknak a Herendi porcelán népszerűsítésében.

Kiss László javasolta, hogy az állam anyagilag is támogassa a Hungarikumok marketing tevékenységeit. A Tokaji Kereskedőház vezérigazgatója intő példaként hozta fel Franciaország 20 százalékos bor világpiaci térvesztését, amelyen most az Újvilág bortermelő országai, mint például Chile, Argentína, Ausztrália és Új-Zéland osztoznak.

Kraft Péter a chilei térnyerést azzal magyarázta, hogy az állam komoly anyagi segítséget ad a chilei bor exportjához. Ennek eredménye az, hogy Magyarországon akár 100 forintért is lehetne árulni a chilei borokat. Kraft szerint ez nem csak a chilei boripart lendítette föl, de a világ távoli pontjaira exportált jó minőségű borok a származási ország imázsát is javítják. A panel résztvevői egyetértettek abban, hogy a Hungarikumok által képviselt minőség fontos szerepet kaphatna a Magyarországról alkotott kép javításában.

Kapcsolódó anyagok
Hungaricumok: az EU-ban védettebbek lesznek
Vita a bikavér névhasználata körül
Borászok és bormarketing

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!