Az üzletek terjedése mellett a vásárlási szokások is változóban vannak. A húsvéti szezontermékeket - üreges figurák, különféle csomagok - nagyrészt az 1000 négyzetmétert meghaladó alapterületű áruházakban vásároljuk - állapította meg az AC Nielsen felmérése.
A szakemberek szerint idén folytatódhat a trend, miközben már tavaly március-áprilisban a húsvéti termékek 57 százaléka talált gazdára a legnagyobb boltokban. A különböző ajándékcsomagok eladásában még nagyobb e kategória piacrésze, tavaly meghaladta a 67 százalékot. A húsvéti figurák közül legkelendőbbek a csokinyulak, az összes eladott termék kétötödét adták ezek. A következő 36 százalékot a különféle tojások tették ki, míg az egyéb figurafélék - kacsa, bárány - az eladások 5 százalékával részesedtek.
Kapcsolódó anyagok
Változóban a hazai kiskereskedelem szerkezete
A tehetősebb fiatalok a hipermarketeket kedvelik
Húsvéti bevásárlás: előnyben a hipermarketek
Tavaly az üzlethálózatok szerkezeti átalakulása tovább folytatódott, a nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmények térnyerése megállíthatatlannak tűnik, 2003-ban 8 új hipermarket nyitottak.