1p

Tavaly az üzlethálózatok szerkezeti átalakulása tovább folytatódott, a nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmények térnyerése megállíthatatlannak tűnik, 2003-ban 8 új hipermarket nyitottak.

Az üzletek terjedése mellett a vásárlási szokások is változóban vannak. A húsvéti szezontermékeket - üreges figurák, különféle csomagok - nagyrészt az 1000 négyzetmétert meghaladó alapterületű áruházakban vásároljuk - állapította meg az AC Nielsen felmérése.

A szakemberek szerint idén folytatódhat a trend, miközben már tavaly március-áprilisban a húsvéti termékek 57 százaléka talált gazdára a legnagyobb boltokban. A különböző ajándékcsomagok eladásában még nagyobb e kategória piacrésze, tavaly meghaladta a 67 százalékot. A húsvéti figurák közül legkelendőbbek a csokinyulak, az összes eladott termék kétötödét adták ezek. A következő 36 százalékot a különféle tojások tették ki, míg az egyéb figurafélék - kacsa, bárány - az eladások 5 százalékával részesedtek.

Kapcsolódó anyagok
Változóban a hazai kiskereskedelem szerkezete
A tehetősebb fiatalok a hipermarketeket kedvelik

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!