Gyöngyössy István, az olasz cég magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója elmondta, a 3,5 tonna feletti teherautók piaca tavaly elérte mélypontját, majd az idén az első negyedévben minden szegmensben növekedni kezdett. A 15-16 tonna feletti nehéz teherautók eladása darabszámban már eléri a válság előtti időszak 80-85 százalékát, ami elsősorban a megélénkült nemzetközi kereskedelemnek, szállítmányozásnak, alapvetően a magyar termékek németországi exportja bővülésének köszönhető.
A piacon az első negyedévben a Datahouse adatai szerint 911 nagy haszongépjárművet értékesítettek, szemben az egy évvel korábbi 413-mal.
Az ügyvezető elmondta, a piac erőre kapását mutatja, hogy az idén az első negyedévben már havi 260 nyerges vontatót adtak el a magyar piacon.
Gyöngyössy István biztató jeleket lát a könnyű kategória, a 3,5-6 tonna közötti teherautók piacán is. A darabszámot nézve ez a kategória még csak a 2007-es első negyedéves számok felénél tart az idei első negyedévben, de a tavalyi első három hónaphoz képest határozott bővülés tapasztalható itt is. Az idei első negyedév 2.330 darabos piacméretet hozott, szemben a tavalyi 1.691-es eladott teherautókkal.
Az ügyvezető megjegyezte, az idei eredményeket és kilátásokat javítja az is, hogy tavaly nemcsak az első negyedévben, hanem az egész évben nehéz volt tehergépjárműveket eladni, s ezért nagyon alacsony a bázis. Igaz, tavaly némileg pozitívan módosított a helyzeten, hogy 2010-ben a magyar piacról külföldre is értékesítettek teherautókat, ami az idén már nem jellemző.
Gyöngyössy István az első negyedéves adatok és a becslések alapján úgy vélte, az idén mintegy 35 százalékkal nő a magyar teherautópiac, alapvetően a nehéz kategóriás gépjárművek megnövekedett kereslete miatt.
MTI