Ázsiában a mobilreklámok a Reuters beszámolója szerint széles körben terjednek, az átlagosan tíz sms-t fogadó távolkeleti polgárok hetente immár több kéretlen küldemény címzettjévé váltak. Az ismeretlen küldőktől érkező üzenetekben gyakran próbálnak pénzt kicsalni, például adományokat kérnek a címzettektől. Nem ritka a kiválló üzleti lehetőségek kínálata, ahol a megkapott sms-t egy másik (emelt díjas) számra kell továbbítani.
Az ázsiai piac távközlési óriásai noha fokozottan figyelnek ezekre az esetekre, eddig mérsékelt sikert értek el. A mobiltelefonos spamküldők elleni harcban a japán DoCoMo például már 2173 vonalat szüntetett meg visszaélések miatt, ám a csalókat ez nem rettentette vissza.
Kapcsolódó anyag
Reklámok a mobilokon
Idegesítő reklámok a mobiltelefonokon
Az emailen érkező kéretlen reklámok után mind több ember kap a mobiltelefonjára hirdetéseket.