3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan sokan megkongatták a vészharangot a tévéreklámok kapcsán, az idei évi tarifákban valószínűleg még nem érezteti hatását a hirdetők lassú, de biztos elpártolása.

Leáldozóban a harminc másodperces tévéreklámok kora. Néhányan már a dinoszauruszokhoz és a mammutokhoz hasonlóan a marketingeszköz kihalásról beszélnek, mások csak megkongatják a vészharangot. A legutóbbi kutatások szerint a nagy hirdetők mintegy 78 százaléka már kevésbé tartja hatékonynak a hagyományos reklámokat, mint két évvel ezelőtt. Ez az adat pedig igen érzékenyen érinti azokat a nagy tévétársaságokat, melyek pont a következő néhány hétben döntenek idei és jövő évi reklámtarifáikról, írja a cnn.

Az idei év mérföldkő lehet a reklámozók és a televíziós reklámfelületet biztosítók életében egyaránt, mivel a szakértők szerint most dől el, mennyire harapnak rá a nagy hirdetők a technológia kínálta új lehetőségekre. "A szakma fel van készülve a változásokra, reagálni kell a piac diktálta kihívásokra" - fogalmazott az egyik médiavásárló vállalat vezetője. Véleményét azonban sokan vitatják, mivel a legnagyobb számban még mindig a hagyományos televízió csatornákon keresztül érhetők el a fogyasztók.

Ez az érv pedig elgondolkodtatja az iparág képviselőit: valóban az olyan szolgáltatások lesznek-e a befutók, mint a podcast, a video on demand vagy a szatellit rádió? A szkeptikusok a digitális televíziózás adataival szoktak előhozakodni, amely mindössze 10 millió amerikai háztartásban van jelen. Ugyanakkor már számos jel mutat arra, hogy leáldozóban a hagyományos tévéreklámok kora: a tavalyi reklámköltés csökkent, miközben az interneten, a spanyol nyelvű adókon illetve a kábelcsatornákon növekedést tapasztaltak. A reklámozásra szánt összeg tehát a szakértők szerint egyáltalában nem csökken, mindössze a lehetőségek tárháza szélesebb.

Az idei és jövő évi tarifákat jelentősen befolyásolja az is, hogy a két új televíziós csatorna, a CW és a MyNetwork TV, milyen eszközökkel célozza meg a legfontosabbnak számító 18-34 éves korosztályt. Az utóbbi csatornán szeptemberben két új szappanopera is elindul, melyek a spanyol adókon már nagy sikerrel futottak.

A négy legnagyobb társaságnak számító ABC, CBS, Fox és NBC négyeséből az első három között folyamatos harc folyik a legnézettebb státusz elnyeréséért, s ez valószínűleg a jövőben is így alakul. A legjobb alkupozícióban az ABC lesz, s a szakértők szerint ő tudja legjobban emelni tavalyi tarifáit is. 2005 tavaszán a cég mintegy 2,1 milliárd dollárt hasított a reklámtortából. A stabilitást kedvelő hirdetőknek lehet érdekes a CBS, amely új programok helyett 14 régebben sikeresen futó műsorral jelentkezik majd a következő szezonban. A Fox a jövőben is az "American Idol" zenés tehetségkutató programja révén próbál minél több hirdetőt maga köré csábítani, míg az NBC valószínűleg idén is számos nehézséggel kell, hogy szembe nézzen. A társaság a téli olimpiai közvetítésekkel ugyan februárban javított valamennyit nézettségi statisztikáin, a tavalyi visszaesés azonban nem tudni, mekkora tarifára lesz elegendő.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!