A kereskedelmi óriások és a sörgyártók egyre inkább hajlanak arra, hogy termékeiket üveg helyett PET-palackokban csomagolják. Ennek következtében, hasonlóan az üdítőitalokhoz idővel eltűnhetnek az üvegből készült palackok. Eddig elsősorban a kisebb gyártók rukkoltak ki ilyen kiszereléssel, ám most a világcégek is offenzívára készülnek.
Ezt támasztja alá, hogy az Európában legnagyobbnak számító német piacon a fontosabb diszkontláncok, így a Norma, az Aldi, a Plus és a Lidl is pozitívan fogadta az Interbrew csoporthoz tartozó Hasseröder új termékét, amelyet PET-palackban fognak piacra dobni. Emellett az ősszel debütál a Holsten és Bitburger műanyag üvege is. Az egyik legnagyobb piackutató cég, az ACNielsen szerint így az év végén a PET csomagolásban boltokba kerülő italok piaci aránya 6 százalékos lehet.
A visszaváltható üvegekkel nem szívesen bajlódnak a magyar emberek. Egyre népszerűbb a dobozos sör a magyar piacon - derül ki az ACNielsen tavaszi felmérésből. Az ilyen csomagolásban a boltokba kerülő termékek a kiskereskedelemben realizált mennyiségi forgalom 35 százalékát, értékben pedig a 37 százalékát tették ki. Műanyag palackkal az ismert márkák közül egyelőre itthon is csak az Interbrew jelent meg.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Egyre több dobozos sört isznak a magyarok
Sörös üveg helyett műanyag palack
Idővel megszűnhet a sörösüveg
A piaci szakemberek szerint számolni kell azzal a lehetőséggel, hogy előbb-utóbb megszűnik a sörösüveg. Magyarországon az új típusú csomagolás az idén startolt.