Előadásában szinte csak a fogyasztási termékek piacáról hozott fel példákat. A szellemi termékek és szolgáltatások területén - a kultúrában, oktatásban, környezetvédelemben - vagy a társadalmi célú üzenetek kommunikációjában van esélye egy kampány megrendelőjének hogy profi ügynökségek tudását vegye igénybe? Volt ilyen jellegű megbízásuk mostanában?
Természetesen van esélye, és ez nem csak esély kérdése. Számos ügynökség a saját eszközeivel támogat közérdekű ügyeket: ingyenesen, vagy jelképes összegekért készíti el a reklámokat a non-profit alapon működő szervezetek számára. A Young & Rubicam például a Budapesti Fesztiválzenekar reklámanyagait készítette.
Előadása részletesen bemutatta a promóciós tevékenységek előnyeit, veszélyeit. A konferencia másik kulcsszava az imázs, az előadásokban mintha kisebb súllyal szerepelt volna. Véleménye szerint a társadalmi ügyek támogatása, a szponzoráció milyen szerepet játszik az imázs építésében külföldön és Magyarországon?
Sajnos ebben talán kicsit lemaradtunk, és kevésbé tudják a cégek a szponzorációs lehetőségeket kihasználni a márka arculatának formálására, illetve ezen irányú kommunikációra lehet, hogy az erőforrások szűkösek. Természetesen tisztelet a kivételnek.
Kádár Edit |