2p

A munkatárs az első, utána jön a vásárló - vallja az egyik legnagyobb indiai IT-vállalkozás, a 30 ezres létszámú HCL Technologies elnöke. Szerinte az indiai dolgozók általában motiváltak, nagyon szívesen részesei a csapatépítésnek, csak a megvalósításban nehézkesek kicsit.

A menedzser ezt nem saját, hanem a dolgozók megfigyelései alapján állapította meg - derül ki az amerikai Fortune magazin tudósításából. A HCL-nél az alkalmazottak a legfontosabbak, az ő dolguk minősíteni főnökeiket, összesen 18 kritérium alapján, egy ötfokozatú skálán. A dolgozói osztályzás eredményeit a legszélesebb vállalati körben nyilvánosságra hozzák.

A cég másik újítása az elektronikus jelzőrendszer: bárki bármikor kezdeményezheti valamilyen lépés megtételét a vállalat számítógépes rendszerében. A jelzést a főnökökhöz továbbítják a megoldás kidolgozására. A jelzés visszavonásig él, természetesen a kezdeményező vonhatja csak vissza.

Elvárás-menedzsereket is képeznek

A HCL-nél a hagyományos menedzsmentkurzusok mellé felvették az elvárás-menedzsment képzést, ami arról szól, hogy miként kell észrevenni és teljesíteni az elvárásokat, természetesen a vásárlóké mellett az alkalmazottakét is.

Első a bizalom

A vállalat első számú embere vezetése egy éves évfordulója alkalmából egy levéllel hívta fel dolgozói figyelmét: addig marad, amíg támogatják, bíznak benne.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!