A menedzser ezt nem saját, hanem a dolgozók megfigyelései alapján állapította meg - derül ki az amerikai Fortune magazin tudósításából. A HCL-nél az alkalmazottak a legfontosabbak, az ő dolguk minősíteni főnökeiket, összesen 18 kritérium alapján, egy ötfokozatú skálán. A dolgozói osztályzás eredményeit a legszélesebb vállalati körben nyilvánosságra hozzák.
A cég másik újítása az elektronikus jelzőrendszer: bárki bármikor kezdeményezheti valamilyen lépés megtételét a vállalat számítógépes rendszerében. A jelzést a főnökökhöz továbbítják a megoldás kidolgozására. A jelzés visszavonásig él, természetesen a kezdeményező vonhatja csak vissza.
Elvárás-menedzsereket is képeznek
A HCL-nél a hagyományos menedzsmentkurzusok mellé felvették az elvárás-menedzsment képzést, ami arról szól, hogy miként kell észrevenni és teljesíteni az elvárásokat, természetesen a vásárlóké mellett az alkalmazottakét is.
Első a bizalom
A vállalat első számú embere vezetése egy éves évfordulója alkalmából egy levéllel hívta fel dolgozói figyelmét: addig marad, amíg támogatják, bíznak benne.