A Fiat hitele még 1969-re datálódik vissza, a törlesztő összeg azóta már 35 millió euróra duzzadt. A lap értesülése szerint a kamattartozás egy részét elengedi a hitelező. Az olasz fél eredetileg a kamattartozás 50 százalékának elengedésére tett javaslatot, a szerb fél pedig 66 százalék elengedését kérte. A végleges megállapodás július végére várható.
A szerb autógyár, miután éveken keresztül sikertelenül próbált nyugati együttműködő partnerre találni, most az indiai autógyártókkal próbál szerencsét. A Zastava delegációja az elmúlt héten folytatott tárgyalásokat a TATA Motors, a Mahindra and Mahindra és az Ashok Layland indiai cégekkel.
A tárgyalások eredményeképpen szakértői csoport vizsgálja meg az indiai személyautók, terepjárók és pick-up modellek összeszerelésének lehetőségeit a szerbiai gyárban. A potenciális indiai együttműködő partnernek pedig felajánlották a modernizált Zastava Corall és Florida típusok összeszerelését.
A megvalósíthatósági tanulmányt szeptemberben terjesztik a lehetséges indiai partner elé. (MTI)
Indiai partnert keres a Zastava
A Zastava autógyár több évtizedes adósságainak kérdésében megállapodás látszik körvonalazódni a Fiat konszernnel. A szerb autógyár jelenleg indiai üzletfeleket keres.