2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy tűnik, minden nehézség ellenére végre elindulhat új útján az Opel, írja a Napi Gazdaság.

Az amerikai General Motors (GM), a kanadai Magna International autóalkatrész-gyártó és az orosz Szberbank aláírja az autógyártó értékesítéséről szóló szerződést, annak ellenére, hogy a cég spanyol üzemének dolgozóit képviselő szakszervezetekkel, az érintett helyhatóságokkal, illetve a spanyol kormánnyal még nem sikerült megegyezni a zaragozai Opel-gyár jövőjéről. A társaság 55 százaléka az új tulajdonoshoz - fele-fele részben a kanadai, illetve orosz vevőhöz -, 10 százaléka a bérkövetelések visszafogásáért cserébe a munkavállalókhoz kerül, 35 százalék pedig a GM-é marad. Az adásvételhez szükség van az európai versenyhatóságok engedélyére, az unió jelezte, hogy nem támogat az uniós versenyjogot sértő - például a munkahelyek megtartását országhoz kötő - szerződést.

A Magna a hét elején megegyezett az Opelek jobbkormányos változatát, a Vauxhallokat gyártó brit üzemek szakszervezeteivel. Nagy-Britanniában így nem lesznek kötelező elbocsátások, az Ellesmere Portban lévő üzemben - megtartva 600 munkahelyet - 2011-ig évi 147,5 ezerre növelik a termelést és az Astra 2016-ban bemutatkozó következő generációjának helyi változatát is gyártani fogják. Ugyanakkor a brit dolgozók bérét két évre befagyasztják.

Spanyolországban folyamatban vannak a tárgyalások, a központi és a helyi kormány képviselőitől származó információ szerint eddig a Magna arra vállalt írásos garanciát, hogy "közép- és hosszú távon" folytatódik a termelés a spanyol Opel-üzemben. Ez nem nyugtatta meg a spanyolokat, akik úgy vélik, hogy ha az új tulajdonos nem vállal kötelezettséget a 2013-ig végrehajtandó fejlesztésekre, akkor később arra hivatkozva léphet vissza az öt-tíz évre vonatkozó ígéretétől, hogy gyenge alapokra építve nem lehet továbbfejleszteni a termelést. A spanyol fél belemenne abba, hogy a zaragozai kapacitás évi 500 ezerről 400 ezer autóra csökkenjen, miközben a Magna 320 ezret tervez, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!