A Hyundai már 2001-ben megkezdte a vizsgálódást régiónkban, s elsőként azt a csődbe ment Daewoo Motor varsói FSO-gyárat szemelte ki, amelyért később a Rover is érdeklődött. A tervek szerint nem kizárólag összeszerelő üzemet tervez az autógyár, hanem igénybe venné a helyi beszállítókat is. A gyár tervezett évi kapacitása 300 ezer darab autó lenne. A lengyel helyszín kiesésével Csehország és Magyarország között dönthetnek a koreaiak.
Az országba nem kizárólag a Hyundai az egyetlen autógyár, amely betelepülhet, hiszen az MG Rover várhatóan napokon belül eláll a varsói Daewoo FSO autógyár megvételétől, és képviselője hétfőn Budapesten tájékozódott.
Indul az újabb autógyári verseny
A Hyundai koreai autókonszern az első fél évben méri fel, Magyarországot választja-e új autógyára helyszínéül. Az egymilliárd eurósra tervezett Hyundai-beruházásról az év végéig döntenek – írja a Világgazdaság.