TÁMOP-4.1.1-08/2/KMR-2009-0014
A munkaerő-piaci kereslet-kínálat összhangjának javítását elősegítő integrált információs rendszerfejlesztés a Gábor Dénes Főiskolán
A Gábor Dénes Főiskola a magyar felsőoktatás szereplőjeként magas színvonalú, a változó makro és mikrokörnyezet, a munkaerő-piac kihívásainak megfelelő képzés megvalósítását tartja szem előtt, hosszú távra tervez, fejleszt.
Örömmel és büszkeséggel adunk tájékoztatást arról, hogy ismét nagyot léptünk előre.
A 2009. november 19. – 2011. december 30. között, 40 millió forintos uniós támogatással megvalósított projektünk keretében jelentős, modern szolgáltató felsőoktatási intézményi infrastruktúra fejlesztését hajtottuk végre Főiskolánkon. Kialakítottuk a teljes szolgáltatás alapú intézmény informatikai hátterét.
A 2 éves projekt keretében megvalósult az etr alapú vezetői információs rendszer, az alumni portál fejlesztése, a diplomás pályakövető rendszer intézményi módszerének kidolgozása, alkalmazása, központi rendszerhez illesztése. Az oktató és fejlesztő tevékenység eredményeinek felméréséhez rugalmas, gyors, web alapú, automatikus kérdőív készítő/lekérdező/kiértékelő rendszer integrálására került sor. A nagy ívű fejlesztés elősegíti, hogy a Főiskola versenyképesebb szolgáltatásokat nyújthasson a következő célterületeken:
- diplomás pályakövetés rendszerszerű megvalósítása,
- vezetői döntések hatékony támogatása,
- információs igények automatizált kiszolgálása,
- aktív informatikai alapú hallgatói szolgáltatások,
- alumni közösségi háló hatékonyabb szervezése.
Az integrált informatikai rendszerfejlesztéssel globális értelemben a gazdaság és a felsőoktatás kapcsolatainak erősítését céloztuk meg. Az intézményirányítási rendszer etr alapú informatikai fejlesztésével, az adattár alapú központi nyilvántartások fejlesztésével a hallgatók, a munkapiaci szereplők, a Főiskola vezetése és munkatársai több, rétegzettebb információhoz jutnak. A rendszer felöleli a Főiskola minőségirányítási rendszerét is, így annak informatikai támogatásával közvetlen pozitív hatással bír a Főiskolai képzési, kutatási, fejlesztési és szolgáltatási folyamatok minőségének fejlődésére, közvetve az intézményi versenyképesség erősítésére.
A projekt eredményeképpen növekvő intézményi hatékonyság és versenyképesség, az eredmények fenntarthatósága, a minőségi képzést kiegészítő és támogató komplex hallgatói szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettség egyenként és együttesen is igazolják az informatikai fejlesztés megvalósulását.