A comScore Media Metrix mérése szerint az MSNBC látogatottsága hétfőn 114 százalékos volt a megelőző négy hétfő átlagához viszonyítva, közel 4,4 millió látogatót regisztráltak. De nemcsak a Microsoft és az NBC hírhelye tapasztalt forgalomnövekedést, a comScore aznap 228 százalékos növekedést tapasztalt a Time.com, és 383 százalékost a Reuters.com esetében.
Ellentétben azonban 2001. szeptember 11-ével, ez a növekedés nem érte készületlenül a hírhálózatokat, amelyek már korábban új kiszolgálókat állítottak munkába. A comScore mérése szerint a nagyobb amerikai hírhelyek forgalma átlag 80 százalékkal nőtt meg. Kiugró növekedést mértek hétfőn az Al-Dzsazíra webhelyén, a világméretű forgalom 679 százalékkal, míg a hely felé irányuló amerikai forgalom 2230 százalékkal ugrott meg – amit természetesen az is magyaráz, hogy épp akkor kezdődött a webhely ellen indított kétnapos DoS támadás.
Az érdeklődés koncentrációja a hazai portáloknál is a háborús hírekre koncentrálódik. A vezető portálok külön Irak rovatot hoztak létre, amelynek hírei a látogatottság jelentős növeléséhez hozzájárultak. Ugyanakkor tudtuk meg többen vélik úgy, hogy az egyéb hírek olvasottsága némileg visszaesést mutat.
Internet: még mindenki háborús lázban ég
Mit sem csökkent a háború második hetében az internetes hírportálok iránti érdeklődés. Az emberek jelentős része továbbra is elsősorban a hálóról szerzik be a legfrissebb híreket, melynek következtében folyamatosan erősödik a hírhelyek forgalma.