Az Amazon online áruház saját kereső szolgáltatást indít. A cég A9 néven hozott létre leányvállalatot a kereső működtetésére, melyet a Google-ról mintáztak.
Az A9 oldalán a keresési eredmények mellett az Amazon oldaláról vett cikkeket tartalmazó boxok lesznek megtalálhatóak. A kereső szolgáltatások az internetes piac egyik legdinamikusabban fejlődő szegmensévé váltak a közelmúltban. A keresőmarketing vagy search engine marketing (SEM) eszközökre fordított összeg 2003 hasonló időszakához képest 2004 februárjára 123 százalékkal bővült, és elsősorban ez eredményezte a teljes internetes iparág növekedését.
A piaci verseny az elmúlt időszakban rendkívüli módon kiéleződött. Ennek keretében a Yahoo és a Microsoft már saját rendszert használ keresőoldalain, és akvizíciókat hajtott végre pozíciója erősítése érdekében. A Google pedig lokális keresőszolgáltatások elindításával és levelező szolgáltatás indításával igyekszik megőrizni részesedését.
Az A9 tárolja az összes korábbi keresési eredményt, és az Amazon webáruházának felhasználóinak emellett további szolgáltatásokat nyújt. Az oldal notepadot és toolbart is tartalmaz, emellett a pop-upok felugrását megakadályozó programmal van ellátva. A felhasználó leszűkítheti a keresést az Amazon áruházának tartalmára, írja a Media Guardian.
Internetes keresővel jelentkezik az Amazon
Az Amazon online áruház saját kereső szolgáltatást indít. A cég A9 néven indított leányvállalatot a kereső működtetésére, melyet a Google-ról mintáztak.