3p

Összesen négy befektető adott be ajánlatot a péntek déli határidőig a Malév privatizációs tenderén. Az ÁPV Rt. előbb megvizsgálja a pályázatokat, és ezt követően kezdi meg a tárgyalásokat a legjobb ajánlattevőkkel. A privatizációs szervezet még idén szeretné lezárni a magánosítási folyamatot.

Még az idén eladnák

Az ajánlattételi tájékoztatót hét befektető-jelölt vásárolta meg, közülük összesen négyen éltek a lehetőséggel: az AirBridge Magyarország Zrt., amely Borisz Abramovics, az orosz KrasAir résztulajdonosának érdekeltsége; a LAL investiciju valdymas nevű litván befektetői csoport; a magyar-ír befektetői társaságot képviselő Ofer Hava magánszemély; illetve a Malév részben aktív pilótáinak cége, a Sky Alliance Zrt., áll a szervezet közleményében.

Abramovicsék ismét pályáznak

Mint ismert, a Malév tavalyi - végül eredménytelenül zárult - privatizációs tenderén az AirBridge tette a legjobb ajánlatot, amely 49 százalékban az ismert orosz üzletember, Borisz Abramovics, 51 százalékban pedig két magyar partnere tulajdonában áll. Abramovics a Krasair légitársaság vezére és fő magánrészvényese, amely az AiRUnion orosz légiszövetség magvát alkotja.

A második pályázót, az ír-magyar befektetői csoportot Ofer Hava üzletember vezeti, szakmai igazgatója pedig Tom Mulcahy, aki korábban az Aer Lingus ír légitársaság vezetője és az Allied Irish Bank vezérigazgatója volt. A harmadik ajánlattevő, a litván csoport az ottani LAL nemzeti légitársaság tulajdonosa, adja hírül az MTI.

Az ÁPV Zrt. a beérkezett ajánlatokat érvényességi, üzleti, szakmai, foglalkoztatási és biztonsági szempontból vizsgálja meg, különös alapossággal elvégezve a szükséges kockázati elemzéseket. Ezt követően kezdődnek meg a konkrét tárgyalások a versenyben maradt befektetőjelöltekkel, teszi hozzá a közlemény. Korábbi hírek szerint a szervezet még az idén le akarja zárni a privatizációt.

Kötelező tőkeemelés

Mint ismert, az ÁPV Zrt. szeptember 7-én hirdetett nyilvános ajánlattételi felhívással induló, tárgyalásos privatizációs eljárást a nemzeti légitársaság állami tulajdonban lévő 99,95 százalékos részvénycsomagjára. Eszerint a vételár 90 százalékát készpénzben, 10 százalékát kárpótlási jegyben lehet megfizetni. Az ajánlattevőnek a vételáron felül kötelezettséget kell vállalnia a tőkeemelésre, amit egy vagy több részletben, készpénzben, valamint készpénzben és apporttal is teljesíthet.

Az ajánlatban a pályázónak be kell mutatnia a Malév állami garanciával fedezett hiteleinek kezelésére vonatkozó javaslatait. Emellett ajánlatot kell tennie arra is, miként és mennyi időre kívánja megtartani a nemzeti légitársaság státuszt, és mi az elképzelése a Malév nemzetközi légiszövetségi csatlakozásával kapcsolatban.

Az ÁPV egyúttal biztosítékokkal alátámasztott szerződéses kötelezettséget kötött ki a munkavállalók foglalkoztatására és munkakörülményeikre vonatkozóan. Ez azért is fontos, mert munkavállalói részvényszerzésre nincs lehetőség.

Az ÁPV véleménye szerint a társaság eredményes működése leginkább egy tőkeerős szakmai tulajdonos megjelenésétől remélhető, amely jelentős nagyságú tőkeemeléssel és rugalmas magántulajdonosi szemlélet érvényesítésével az éles versenyben is ki tudja használni a légi iparágban rejlő lehetőségeket.

A szervezet egyúttal közölte: a tárgyalások részeredményeiről az igazgatóság döntéséig - a verseny tisztasága és a magyar állam üzleti érdekeinek védelme érdekében - nem ad további tájékoztatást.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!