A német autópálya-díjbeszedő rendszer 2005. januári startjáig mintegy félmillió fedélzeti egységet kellene beépíteni a teherautókba, eddig azonban csupán 20 ezer installálására került sor, közölte a DPA német hírügynökséggel Harald Lindlar, a konzorcium szóvivője.
Lindlar elismerte: az egységek júliusban megkezdett beépítése eddig vontatottan halad, így amennyiben tartani akarják a január 1-i határidőt, jelentősen fokozni kell a munkatempót. A szóvivő azonban jelenleg még abból indul ki, hogy ezen a határidőn már nem lesz szükség változtatni.
Lindlar szerint a késlekedés most nem a Toll Collect, hanem a fuvarozók és a tehergépkocsi-tulajdonosok miatt következett be, akik a nyári szünet miatt még nem vitték be járműveiket a szervizekbe.
A Siemens egyébként már le is gyártott 600 ezer fedélzeti egységet, ezeket a Toll Collect most adatokkal tölti fel. Az első tesztelések szerint a berendezés - a fél évvel ezelőtti kísérletekkel ellentétben - relatív megbízhatóan működik.
Mint ismert, a díjbeszedő rendszernek eredetileg tavaly augusztusban kellett volna startolnia, a határidőt azonban technikai problémák miatt folyamatosan kitolták. Amennyiben a Toll Collect a 2005. januári határidőt sem képes tartani, akkor a szerződés szerint további, igen magas kártérítési díjat kell majd fizetnie.
(Menedzsment Fórum)
Ismét időzavarba került a Toll Collect
A német autópályák díjbeszedésével megbízott konzorciumnál vontatottan halad a fedélzeti számítógépek beépítése. Mint ismert, a rendszer életbe léptetésének időpontját technikai problémák miatt korábban sorozatosan elhalasztották.