5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Néhány megszokott sorozat, illetve a népszerű sajátgyártású műsorok mellett a nagyobb kereskedelmi csatornák a múlt héten régi, sokszor ismételt filmekkel próbálták szórakoztatni a nézőket. Mindezt kevesebb sikerrel tették, amit mi sem mutat jobban, mint az a tény, hogy csütörtökön az M1-en eddig nem túl acélosan teljesítő DTK befogta a TV2 filmjét.

A második héten is inkább a közepes csatornák vitézkedtek, miközben a két nagy kereskedelmi adó továbbra is csak a rosszabb arcát mutatta a nézettségi adatok alapján. Ugyanakkor úgy tűnik, az RTL Klub és a TV2 is inkább a tematikus adóik erősítésére fektet egyelőre nagyobb hangsúlyt. A portfólión belüli legerősebb csatorna által elhullajtott nézőket pedig – a nemzetközi trendeknek megfelelően – a szélesebb csatornakínálattal tartanák "házon belül". Ebben a folyamatban is lépéshátrányban van viszont a TV2, mert bár a tavalyi évben jelentősen növekedett mind a Fem3, mind a Pro4, az R-Time médiaportfóliójában (részben az RTL Klub tulajdonában) lévő csatornák közönségaránya jóval nagyobb.
A helyzetet bonyolítja, hogy a hazai reklámpiac évek óta folyamatos változáson megy át, ennek keretében mind a hirdetési árak, mind a szegmensben elköltött összegek zsugorodtak. Ez pedig a tapasztalatok alapján az új műsorok kárára megy. Bár az eltelt idő viszonylag rövid, de a számokat elemezve azt láthatjuk, hogy a takarékosabb kínálat visszahat a nézettségre, és kisebb közönségarány mérhető a nagy csatornák esetében. Az is igazolható, hogy a nézők elérésére költeni kell, hiszen a legsikeresebb műsorok majd mindegyike sajátgyártású produkció vagy viszonylag új mozifilm. Más kérdés, hogy a sajátgyártású műsorok esetében komoly kockázatot is kell vállalni a csatornáknak, hiszen a több adásra tervezett programok gyártási költsége több százmilliós, sőt esetenként eléri a milliárdos szintet is, amit a hirdetési és kereskedelmi (pl. emeltdíjas SMS-ek) bevételekből kellene kitermelni. Így egy drága produkció bukása gyakorlatilag duplán sújtja a csatornákat, hiszen a műsorra szánt pénz elment, miközben a nézők is elmaradtak.
Rátérve a 2. heti nézettségi adatokra, az első héthez hasonló folyamatokat tapasztalhatunk, a Barátok közt és a Való Világ hoz relatív jó számokat, miközben minden más műsor (és nem csak az RTL Klubon) időnként váratlan számokat produkál. Erre jó példa, hogy a hírműsorok terén korábban éllovas Tények elvesztette a dominanciáját, és időnként az RTL-es Híradó mögé szorult a 18-49-es korosztályban.

A délutáni idősávban továbbra is a TV2 erősebb a szokásos szappanoperákkal, ám utána - ahogy fent említettünk - nem teljesít a korábban megszokott mértékben a Tények. Az esti órákban a hosszabb hírműsor találkozik a Fókusz elejével, mely szintén változó eredményeket produkál. A Barátok közt hozza a magas számokat, míg a Való Világ a csatorna átlaga körül teljesít. Ennek köszönhetően a második héten is minden hétköznapot besöpört az RTL Klub, ráadásul a hétvégi napok is az "övé lettek".
Összeségében a 18-49-es korcsoportban az RTL Klubot a képernyő elé ülők 24 százaléka választotta, és tartotta egy héttel korábbi számait a TV2 is, mely 16,4 százalékot ért el. Tovább menetel előre a Cool, amely ezúttal is a dobogó harmadik fokára tudott felkapaszkodni, az adó a héten 6,8 százalékot hozott. Egy százalékponttal marad le a versenytáráról az M1, melynél 5,8 százalékos közönségarányt mértek. Egy héttel korábbi számait hozta a Film+, melyet a nézők 5,3 százaléka követett főműsoridőben. A közepes adók sorát ismét a Viasat3 zárta 4,3 százalékos közönségaránnyal.

Esték napi bontásban
 
A hét napjait átfutva múlt hétfőn az NCIS jócskán, míg az NCIS: Los Angeles minimálisan tudta túlteljesíteni a csatorna átlagos számait, ám ez is kevés volt az RTL ellen, mely a valóságshowt és a Nagyágyúk című sorozatot állította párba a konkurenciával. Kedden a TV2 a Vadászat a vörös októberre cím 90-es évek elejei mozifilmet kínálta, a tengeralattjáró azonban nem tudta elsüllyeszteni a villalakókat. Szerdán az Apolló 13 című hasonlóan koros film járt a keddihez hasonlóan, és mutatott gyengébb képet.

Csütörtökön történt a fent említett érdekesség, amikor a DTK – D. Tóth Kriszta Show a TV2-n adott Vámpír Brooklynban című filmet érte be. Más kérdés, hogy aznap az RTL sem lehetett különösen büszke a teljesítményére, a Dr Csont csak alig valamivel több, mint ötödét érdekelte az összes tévénézőnek. Pénteken egy újabb régi sikerfilm, a Forest Gump volt látható a Tv2 jóvoltából, és bár a Tom Hanks film a csatorna átlagát jócskán meghaladta, nem bírt a VV-vel és a Miami helyszínelőkkel.

Szombaton viszonylag szoros versenyben Bruce Willis (Armageddon) verte Nicol Kidmant (A stepfordi feleségek), míg a hét utolsó napján a VV párbajban nem csak Péter kapott ki, de a konkurens adón Leonardo DiCaprio is a Kapj el, ha tudsz című filmmel.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!