A második héten is inkább a közepes csatornák vitézkedtek, miközben a két nagy kereskedelmi adó továbbra is csak a rosszabb arcát mutatta a nézettségi adatok alapján. Ugyanakkor úgy tűnik, az RTL Klub és a TV2 is inkább a tematikus adóik erősítésére fektet egyelőre nagyobb hangsúlyt. A portfólión belüli legerősebb csatorna által elhullajtott nézőket pedig – a nemzetközi trendeknek megfelelően – a szélesebb csatornakínálattal tartanák "házon belül". Ebben a folyamatban is lépéshátrányban van viszont a TV2, mert bár a tavalyi évben jelentősen növekedett mind a Fem3, mind a Pro4, az R-Time médiaportfóliójában (részben az RTL Klub tulajdonában) lévő csatornák közönségaránya jóval nagyobb.
A helyzetet bonyolítja, hogy a hazai reklámpiac évek óta folyamatos változáson megy át, ennek keretében mind a hirdetési árak, mind a szegmensben elköltött összegek zsugorodtak. Ez pedig a tapasztalatok alapján az új műsorok kárára megy. Bár az eltelt idő viszonylag rövid, de a számokat elemezve azt láthatjuk, hogy a takarékosabb kínálat visszahat a nézettségre, és kisebb közönségarány mérhető a nagy csatornák esetében. Az is igazolható, hogy a nézők elérésére költeni kell, hiszen a legsikeresebb műsorok majd mindegyike sajátgyártású produkció vagy viszonylag új mozifilm. Más kérdés, hogy a sajátgyártású műsorok esetében komoly kockázatot is kell vállalni a csatornáknak, hiszen a több adásra tervezett programok gyártási költsége több százmilliós, sőt esetenként eléri a milliárdos szintet is, amit a hirdetési és kereskedelmi (pl. emeltdíjas SMS-ek) bevételekből kellene kitermelni. Így egy drága produkció bukása gyakorlatilag duplán sújtja a csatornákat, hiszen a műsorra szánt pénz elment, miközben a nézők is elmaradtak.
Rátérve a 2. heti nézettségi adatokra, az első héthez hasonló folyamatokat tapasztalhatunk, a Barátok közt és a Való Világ hoz relatív jó számokat, miközben minden más műsor (és nem csak az RTL Klubon) időnként váratlan számokat produkál. Erre jó példa, hogy a hírműsorok terén korábban éllovas Tények elvesztette a dominanciáját, és időnként az RTL-es Híradó mögé szorult a 18-49-es korosztályban.
A délutáni idősávban továbbra is a TV2 erősebb a szokásos szappanoperákkal, ám utána - ahogy fent említettünk - nem teljesít a korábban megszokott mértékben a Tények. Az esti órákban a hosszabb hírműsor találkozik a Fókusz elejével, mely szintén változó eredményeket produkál. A Barátok közt hozza a magas számokat, míg a Való Világ a csatorna átlaga körül teljesít. Ennek köszönhetően a második héten is minden hétköznapot besöpört az RTL Klub, ráadásul a hétvégi napok is az "övé lettek".
Összeségében a 18-49-es korcsoportban az RTL Klubot a képernyő elé ülők 24 százaléka választotta, és tartotta egy héttel korábbi számait a TV2 is, mely 16,4 százalékot ért el. Tovább menetel előre a Cool, amely ezúttal is a dobogó harmadik fokára tudott felkapaszkodni, az adó a héten 6,8 százalékot hozott. Egy százalékponttal marad le a versenytáráról az M1, melynél 5,8 százalékos közönségarányt mértek. Egy héttel korábbi számait hozta a Film+, melyet a nézők 5,3 százaléka követett főműsoridőben. A közepes adók sorát ismét a Viasat3 zárta 4,3 százalékos közönségaránnyal.
Esték napi bontásban
A hét napjait átfutva múlt hétfőn az NCIS jócskán, míg az NCIS: Los Angeles minimálisan tudta túlteljesíteni a csatorna átlagos számait, ám ez is kevés volt az RTL ellen, mely a valóságshowt és a Nagyágyúk című sorozatot állította párba a konkurenciával. Kedden a TV2 a Vadászat a vörös októberre cím 90-es évek elejei mozifilmet kínálta, a tengeralattjáró azonban nem tudta elsüllyeszteni a villalakókat. Szerdán az Apolló 13 című hasonlóan koros film járt a keddihez hasonlóan, és mutatott gyengébb képet.
Csütörtökön történt a fent említett érdekesség, amikor a DTK – D. Tóth Kriszta Show a TV2-n adott Vámpír Brooklynban című filmet érte be. Más kérdés, hogy aznap az RTL sem lehetett különösen büszke a teljesítményére, a Dr Csont csak alig valamivel több, mint ötödét érdekelte az összes tévénézőnek. Pénteken egy újabb régi sikerfilm, a Forest Gump volt látható a Tv2 jóvoltából, és bár a Tom Hanks film a csatorna átlagát jócskán meghaladta, nem bírt a VV-vel és a Miami helyszínelőkkel.
Szombaton viszonylag szoros versenyben Bruce Willis (Armageddon) verte Nicol Kidmant (A stepfordi feleségek), míg a hét utolsó napján a VV párbajban nem csak Péter kapott ki, de a konkurens adón Leonardo DiCaprio is a Kapj el, ha tudsz című filmmel.
mfor.hu