Rol-la, illetve a gördülő országút egy környezetvédelmi célt szolgál, alapvetően az amúgy is túlzsúfolt közutak mentesítése a kamionok részéről - mondta el a Magyar Rádiónak Kiss Gyula, a Rol-lát működtető MÁV Kombi Terminál Kft. ügyvezetője. A módszer lényege, hogy alacsony padozatú vasúti kocsira fölrakjuk a kamiont, és környezetkímélő módon áthalad az egész országon.
Azt gondolom, hogy hosszú távon vagy középtávon mindenképpen szükség van erre a szállítási módra, részben azért, mert a magyar közutak még nem annyira fejlettek, hogy rajtuk keresztül a jelenlegihez képest 60-70-80 ezer plusz kamion tudjon közlekedni, így azt gondolom, hogy saját érdekünk is az, hogy a környezetet ne terheljük. Kiskundorozsmáról 60-80 ezer kamiont minden évben nagyon könnyen el lehet vasúton továbbítani - mondta Kiss Gyula.
Problémát jelent, hogy Magyarországon még nincs üzemeltetési támogatás, bár törvény van róla, azonban ez a költségvetési sor minden évben üres, ellentétben például az osztrákokkal, ahol járművenként részesül támogatásban a kamionszállítás.
Kapcsolódó anyagok
Fejlődő környezetbarát fuvarozás
Európa élvonalában gurultunk
A kombinált szállítás helyzete és fejlődése Magyarországon
Itthon gyerekcipőben jár a gördülő országút alkalmazása
Ausztriában több mint tízszer annyi vagonon utazhatnak a kamionok, mint nálunk.