Nem meglepő, hogy az egyes településtípusok tekintetében jelentősebb eltérések mutatkoznak az internet és a kultúra kapcsolatában. A budapestiek elsősége, illetve a vidéki városok és falvak hátrányosabb helyzete vitathatatlan, nem feledve persze a számukra rendelkezésre álló kulturális "paletta" különbségeit sem. Ha azt nézzük, hogy az internetes információszerzésnek melyek a legjellemzőbb formái a kulturális eseményekkel kapcsolatosan, akkor látható, hogy leginkább a web böngészése és az e-mail a legelterjedtebbek. Viszonylag kicsi azok aránya, akik chat-en vagy fórumokon keresztül jutnak kultúrával kapcsolatos információkhoz.
A hagyományos médiumok területén továbbra is őrzik vezető pozícióikat a televíziók és az újságok. Az internetezők három negyede e két információforrásból szerzi a kulturális eseményekkel kapcsolatos ismereteit.Az online információk a konkrét döntéseket legnagyobb arányban a mozi esetében befolyásolják. A válaszadók közel felével előfordult már, hogy az Interneten található információk alapján nézett meg egy filmet.
Nem nehéz azt sem belátni, hogy e csoportban zömmel 35 éven aluliakat találunk. Figyelemreméltó ugyanakkor, hogy a Budapest-vidék egyenlőtlenség e tekintetben elmosódik, azaz a vidéki városok lakói is ugyanolyan arányban veszik igénybe ezt a szolgáltatást mint a budapestiek. Csupán 14% az aránya azoknak, akikkel ez még semmilyen kulturális vagy szórakozási lehetőséggel kapcsolatban nem fordult elő az online informálódás.
Az online adatfelvétel 2003. február 10-e és 12-e között zajlott a NetPanel.hu oldalon. A több mint 400 érvényes kérdőív adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus alapján reprezentatívak a magyarországi internetezőkre.
"A kutatássorozat alapját az NRC által működtetett NetPanel.hu kutatási portál regisztrált felhasználóinak online megkérdezése adja. Az adatfelvétel során létrejövő adatbázist munkatársaink több szempont szerint ellenőrzik és a TNS - hagyományos módszerrel felvett, nagymintás hazai internet alapkutatásának eredményeiből származó - adatainak felhasználásával besúlyozzák. A szigorú módszertani eljárásunknak köszönhetően a kutatás reprezentatívnak tekinthető a webet legalább heti rendszerességgel böngésző hazai internetfelhasználókra." - nyilatkozta Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója.
Itthon is egyre fontosabb információforrás az internet
NetMonitor néven közös kutatássorozatot indított az NRC Piackutató Kft. és a Taylor Nelson Sofres Hungary (TNS). A kutatócégek 2003. novemberig 10 különböző témakörben, többek között a gazdasági, az informatikai és a telekommunikáció területén végeznek havonta felméréseket. Ennek legfontosabb megállapításait tették közzé.