3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

NetMonitor néven közös kutatássorozatot indított az NRC Piackutató Kft. és a Taylor Nelson Sofres Hungary (TNS). A kutatócégek 2003. novemberig 10 különböző témakörben, többek között a gazdasági, az informatikai és a telekommunikáció területén végeznek havonta felméréseket. Ennek legfontosabb megállapításait tették közzé.

Nem meglepő, hogy az egyes településtípusok tekintetében jelentősebb eltérések mutatkoznak az internet és a kultúra kapcsolatában. A budapestiek elsősége, illetve a vidéki városok és falvak hátrányosabb helyzete vitathatatlan, nem feledve persze a számukra rendelkezésre álló kulturális "paletta" különbségeit sem. Ha azt nézzük, hogy az internetes információszerzésnek melyek a legjellemzőbb formái a kulturális eseményekkel kapcsolatosan, akkor látható, hogy leginkább a web böngészése és az e-mail a legelterjedtebbek. Viszonylag kicsi azok aránya, akik chat-en vagy fórumokon keresztül jutnak kultúrával kapcsolatos információkhoz.

A hagyományos médiumok területén továbbra is őrzik vezető pozícióikat a televíziók és az újságok. Az internetezők három negyede e két információforrásból szerzi a kulturális eseményekkel kapcsolatos ismereteit.Az online információk a konkrét döntéseket legnagyobb arányban a mozi esetében befolyásolják. A válaszadók közel felével előfordult már, hogy az Interneten található információk alapján nézett meg egy filmet.

Nem nehéz azt sem belátni, hogy e csoportban zömmel 35 éven aluliakat találunk. Figyelemreméltó ugyanakkor, hogy a Budapest-vidék egyenlőtlenség e tekintetben elmosódik, azaz a vidéki városok lakói is ugyanolyan arányban veszik igénybe ezt a szolgáltatást mint a budapestiek. Csupán 14% az aránya azoknak, akikkel ez még semmilyen kulturális vagy szórakozási lehetőséggel kapcsolatban nem fordult elő az online informálódás.

Az online adatfelvétel 2003. február 10-e és 12-e között zajlott a NetPanel.hu oldalon. A több mint 400 érvényes kérdőív adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus alapján reprezentatívak a magyarországi internetezőkre.

"A kutatássorozat alapját az NRC által működtetett NetPanel.hu kutatási portál regisztrált felhasználóinak online megkérdezése adja. Az adatfelvétel során létrejövő adatbázist munkatársaink több szempont szerint ellenőrzik és a TNS - hagyományos módszerrel felvett, nagymintás hazai internet alapkutatásának eredményeiből származó - adatainak felhasználásával besúlyozzák. A szigorú módszertani eljárásunknak köszönhetően a kutatás reprezentatívnak tekinthető a webet legalább heti rendszerességgel böngésző hazai internetfelhasználókra." - nyilatkozta Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!