2p

A Magyar Nemzethez került háttérelemzés szerint februártól nincs pénz a magyar vasút működésének finanszírozására, "azaz nem jut bérre, energiára, megállnak a vonatok". Nem tudják majd a minimálisan szükséges üzembiztonsági beruházásokat sem elvégezni.

A Magyar Nemzet szerint nem jut pénz az adósságok törlesztésére sem, ami a jövő évben 33,8 milliárd forint követelés megtagadását jelentheti. Nem lesz keret a közlekedési kormányzat által tervezett átalakításra sem, amelynek lebonyolítására Antali Károly közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos 42 milliárd forintot igényelt, de amelyre a lap birtokába került szakmai anyag társaságonként ötmilliárd forintot irányoz elő.

A dokumentum felsorolja azokat a lépéseket, amelyek nélkül a MÁV Zrt. a jövő év elején finanszírozhatatlanná válik. Ekkor csődhelyzet alakul ki, amely nemcsak a jelenlegi anyacéget, de annak leányvállalatait is érinti.

A minisztériumi háttéranyag megállapítja azt is, hogy a vasúttársaságot már ebben az évben is csak a MÁV Cargo Zrt. eladásából befolyt mintegy 100 milliárd forint mentette meg a fizetésképtelenségtől. A privatizációs bevétel negyedét, 24 milliárd forintot fordították az idén a pályavasút finanszírozására - olvasható a Magyar Nemzetben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!