Az adatok alapján januárban is a Fordból helyezték a legtöbbet forgalomba, összesen 470-et, míg 2010 januárjában 316-ot. A márka idei piaci részesedése így 13,59 százalékra nőtt a tavaly januári 11,36 százalékról.
A második helyen az Opel szerepelt 391 új forgalomba helyezett autóval, piaci részesedése 11,30 százalékot tett ki, míg egy éve 231 autóval a piac 8,31 százalékát birtokolta.
A harmadik a Skoda lett, a forgalomba helyezett új autóinak száma a tavaly januári 269-ről, az idén 372-re nőtt, a piaci részesedése pedig 9,67 százalékról 10,75 százalékra emelkedett.
A Suzuki, amely évekig vezette a listát az idén januárban a 8. helyre csúszott 119 forgalomba helyezett autóval, piaci részesedése a tavaly januári 4,49 százalékról 3,44 százalékra zsugorodott.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke, Erdélyi Péter az év elején úgy vélekedett, az idén már magára találhat a gépjárműpiac, ezt a flottapiac bővülése, a magánpiac lassú helyreállása, a gazdaság kifehérítése, valamint az Új Széchenyi Terv pályázati lehetőségei támogatják.
A Datahouse korábbi adatai szerint 2010-ben összesen 43.476, decemberben 3.902 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, az éves adat 27,8, a havi 9,8 százalékos csökkenés az egy évvel korábbiakhoz képest.
A Datahouse szerint tavaly az első negyedévben a visszaesés mértéke még 54,9 százalék volt, ez a másodikban 33,9 százalékra mérséklődött, a harmadikban 17,8 százalékos növekedés történt 2009
azonos időszakához képest, a negyedik negyedévben pedig mérsékelt, 1,2 százalékos csökkenést mértek.
MTI