2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csoportos munkahelyi legózással komoly vállalati problémákra lehet megoldást találni, állítják a dán vállalat szakemberei. Az mfor.hu játék és menedzsment kapcsolatát vizsgálta a LEGO Serious Play menedzsereknek szóló hétvégi szentendrei bemutatóján.

Interaktív játékkal válaszol a LEGO.

Díszlet az elemekből

Új stratégia a Legónál

A családi tulajdonban lévő dán cég két évvel ezelőtt másfél milliárd dán koronás veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ami stratégiaváltásra késztette. A függetlenség megtartásához szükséges változások véghezvitelére a tulajdonos-vezetők új menedzsmentet neveztek ki. 2004-2005 folyamán sor került a termelési folyamatok racionalizálására: a világ egyik legdrágább országából, Svájcból a gyártást átköltöztették Magyarországra, ahol a Flextronicsszal közösen folyik a termelés, tudtuk meg Kiss Zoltántól, a LEGO Hungária Kft. ügyvezető igazgatójától.

"Meghallván az idő szavát, összevontunk régiókat, újragondoltunk piaci szegmenseket, portfoliótisztítást hajtottunk végre. 50-60 termék gyártását megszüntettük, mivel ezeknek a részesedése az összforgalomban egyszámjegyű volt" - mondta az ügyvezető igazgató. Ilyen sorsra jutott például a 7-8 termékből álló, az Északi Sark és világa témakörű család. A vállalat a jövőben az úgynevezett tradicionális szegmensben (város, kisautó, házak) kíván erősíteni.

Versenyre kelnek a játékszoftverekkel

A válság kialakulásában szerepet játszott a gyermekek körében nagy népszerűségnek örvendő számítógépes játékok piaci térhódítása is. Ezzel kapcsolatban Kiss Zoltán elmondta: "Innovációra innováció a válasz", így dán fejlesztések eredményeként szeptembertől egy "robottechnikai alapokra épülő számítógépes interaktív saját termék" is napvilágot lát. "Ez az idei nürnbergi játékkiállításon elnyerte a játékvásár legjobb innovációja díjat" - tette hozzá.

A LEGO a legismertebb márkanevek közé tartozik, Magyarországon az egy főre eső legókockák száma - az ügyvezető igazgató szerint - a világon a legmagasabb. Így a cégnél nem a brand további erősítése az elsődleges cél, hanem inkább a termékstruktúrát kívánják gazdagítani, az újdonságokat pedig megismertetni a vásárlókkal. A fogyasztási áron 4 milliárd forint forgalmú vállalat számára nagy kihívás a lehetőségek kiaknázása a környező országokban: a horvát piacon például a magyar képviselet látja el a disztribúciót.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!