A világ hatodik legnagyobb médiaügynökségi csoportja a Havas. A cégnek 2001 óta első ízben növekedett a bevétele az idei év első negyedében összehasonlítható alapon, ténylegesen azonban 11 százalékkal csökkent a bevétele a dollár gyengülése, a veszteséges üzletágak eladása, illetve az átszervezéssel járó költségek miatt. Az idén már nyereséget vár a társaság a tavalyi veszteséges évet követően.
A világ hatodik hirdetési ügynöksége 357 millió euró árbevételre tett szert az idei év első három hónapjában az egy évvel korábbi 402 millióval szemben. Az árfolyammozgást, egyes vagyonrészek eladását, illetve az akvizíciókat nem számítva 0,7 százalékkal nőtt volna a társaság árbevétele. Elemzők 362 millió euró bevételre számítottak.
Alain de Pouzilhac vezérigazgató arra számít, hogy a Havas az idén nyereséges lesz, konkrét adatot nem közölt, csupán annyit mondott: a profitráta az üzemi eredményt illetően nem fog elmaradni az ágazat vezető cégeitől. Elemzők 11,3-12,5 százalék közötti rátát várnak az idei évben. A hirdetési ügynökségnek tavaly 389,1 millió euró volt a vesztesége a 2002-es 40,41 millió euró adózott eredmény helyett. A veszteség ellenére részvényenként 0,05 eurós osztalékot javasolnak tavalyról.
Az üzemi eredménye 136 millió euróra csökkent 228,9 millióról, az üzemi eredmény rátája 8,3 százalékra csökkent a 2002-es 11,5 százalékról. A bevétel tavaly 1,645 milliárd euróra csökkent a 2002-es 1,987 milliárdról. A rosszul teljesítő egységek bezárása vagy eladása 7,9 százalékot vitt el a forgalomból. Az árfolyamok alakulása 200 millió euróval csökkentette a bevételt. A szerves csökkenés - azaz változatlan vállalatszerkezetre és változatlan árfolyamok alapján számolva - 5,7 százalékos volt tavaly. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
A világ legnagyobb reklámbirodalmai
Új ügyfelei fognak segíteni a Havasnak
Visszaesett a Havas eredménye
Javulást vár idén a Havas
A világ hatodik legnagyobb médiaügynökségi csoportja a Havas. A cégnek 2001 óta első ízben növekedett a bevétele az idei év első negyedében.