Az Annual Marketing Services Report elemzése szerint a hat legnagyobb marketingügynökség mintegy 2,67 milliárd dolláros bevételt tettek ki a teljes 5,95 milliárd dolláros marketing szegmens bevételből: ez 44,8 százalékos arányt jelent. 2002-ben a legnagyobb szereplők ennél valamivel nagyobb mértékben, 45,6 százalékban részesültek a szegmens bevételéből. A legnagyobb profitot az Omnicom Group érte el: 845 millió dollár volt a cég bevétele a tavalyi évben. Az Interpublic Group of Cos. 587,7 millió dollárt, a Havas 22,7 millió dollárt könyvelhetett el, ez 2,2 százalékos illetve 3,8 százalékos visszaesést jelent az előző évhez viszonyítva. A legnagyobb független marketing szolgáltató ügynökség az USA-ban a minneapolisi Carlson Marketing Group, melynek bevétele szintén visszesett: 6,9 százalékkal 234 millió dollárra csökkent.
A sales promotion területen a Carlson részlege vezet, 154,2 millió dolláros bevétellel, annak ellenére, hogy 11,4 százalékos visszesés jellemzi a cég eredményeit az előző évhez képest. Mike Kust igazgató a romló mutatókért az általános gazdasági tendenciákat tette felelőssé nyilatkozatában.
A bostoni Digitas cég a második legnagyobb marketing szolgáltató vállalat, 2,7 százalékkal növekedett 209,5 millió dollárra. Az interaktív marketing szekció 84 milliós, a DM részleg 125,5 milliós profitot eredményezett. A Digitasnál az interaktív tevékenységekből származó bevétel 17,5 százalékkal emelkedett, miközben a direct marketingé 5,3 százalékkal esett vissza.
Az Advertising Age Annual Marketing Services Reportjában elemzett ügynökségeknek csak 20 százaléka foglalkozik kizárólag a vizsgált három szolgáltatással, az interaktív, a direkt marketinggel és a sales promotionnal. A cégek fennmaradó hányadának ennél változatosabb a portfóliója, és több területet is lefed tevékenységével.
A WPP Group, a harmadik legnagyobb amerikai marketing ügynökség bevételeinek mintegy 66 százalékát könyvelheti el a marketing services tevékenységekből, így a tanácsadás, branding, kutatás és PR szolgáltatásokból. Az elemzés kiemeli, mint az év kiemelkedő eseményét, hogy a Havas létrehozta az Euro RSCG 4D társaságot - a 4D jelentése direct, digital, data és drive - elsősorban promóció és merchandising szolgáltatásokat nyújtva, hogy a felfutóban levő, nem tradicionális területeken erősítsen.
(Menedzsment Fórum)
Javuló mutatók jellemzik az amerikai marketing szektort
Jelentősen növekedtek a nem hagyományos marketing szolgáltatások területének bevételei 2003-ban, írja az Advertising Age.