3p

Jelentősen növekedtek a nem hagyományos marketing szolgáltatások területének bevételei 2003-ban, írja az Advertising Age.

Az Annual Marketing Services Report elemzése szerint a hat legnagyobb marketingügynökség mintegy 2,67 milliárd dolláros bevételt tettek ki a teljes 5,95 milliárd dolláros marketing szegmens bevételből: ez 44,8 százalékos arányt jelent. 2002-ben a legnagyobb szereplők ennél valamivel nagyobb mértékben, 45,6 százalékban részesültek a szegmens bevételéből. A legnagyobb profitot az Omnicom Group érte el: 845 millió dollár volt a cég bevétele a tavalyi évben. Az Interpublic Group of Cos. 587,7 millió dollárt, a Havas 22,7 millió dollárt könyvelhetett el, ez 2,2 százalékos illetve 3,8 százalékos visszaesést jelent az előző évhez viszonyítva. A legnagyobb független marketing szolgáltató ügynökség az USA-ban a minneapolisi Carlson Marketing Group, melynek bevétele szintén visszesett: 6,9 százalékkal 234 millió dollárra csökkent.

A sales promotion területen a Carlson részlege vezet, 154,2 millió dolláros bevétellel, annak ellenére, hogy 11,4 százalékos visszesés jellemzi a cég eredményeit az előző évhez képest. Mike Kust igazgató a romló mutatókért az általános gazdasági tendenciákat tette felelőssé nyilatkozatában.

A bostoni Digitas cég a második legnagyobb marketing szolgáltató vállalat, 2,7 százalékkal növekedett 209,5 millió dollárra. Az interaktív marketing szekció 84 milliós, a DM részleg 125,5 milliós profitot eredményezett. A Digitasnál az interaktív tevékenységekből származó bevétel 17,5 százalékkal emelkedett, miközben a direct marketingé 5,3 százalékkal esett vissza.

Az Advertising Age Annual Marketing Services Reportjában elemzett ügynökségeknek csak 20 százaléka foglalkozik kizárólag a vizsgált három szolgáltatással, az interaktív, a direkt marketinggel és a sales promotionnal. A cégek fennmaradó hányadának ennél változatosabb a portfóliója, és több területet is lefed tevékenységével.

A WPP Group, a harmadik legnagyobb amerikai marketing ügynökség bevételeinek mintegy 66 százalékát könyvelheti el a marketing services tevékenységekből, így a tanácsadás, branding, kutatás és PR szolgáltatásokból. Az elemzés kiemeli, mint az év kiemelkedő eseményét, hogy a Havas létrehozta az Euro RSCG 4D társaságot - a 4D jelentése direct, digital, data és drive - elsősorban promóció és merchandising szolgáltatásokat nyújtva, hogy a felfutóban levő, nem tradicionális területeken erősítsen.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!