Három év alatt évi 1-1 millió euróval támogatja a világ legnagyobb üdítőital-gyártója a Természetvédelmi Világalap (WWF) törekvését arra, hogy megállítsa az északi sarkvidéki jégfelület folyamatos csökkenését, és ezzel megmentse a jegesmedvék élőhelyét.
A WWF és a Coca-Cola Vállalat 16 európai országban, köztük Magyarországon indítja útjára 2013-ban az Arctic Home nevű kampányt, amelyben az óriáskonszern "kommunikációs erejével és erőforrásaival" támogatja a világ legnagyobb természetvédelmi civil szervezetének jegesmedveprogramját.
Az összefogás értelmében az italgyártó felkéri a márka kedvelőit, hogy járuljanak hozzá adományaikkal a kampány sikeréhez. A sarkvidék az átlagnál sokkal gyorsabban melegszik, aminek következtében néhány évtizeden belül nyaranta teljesen eltűnhet a jégtakaró. Ahhoz, hogy megmentsük a jegesmedvéket, először jobban meg kell ismerni őket, de a sarkvidék nehéz terepe miatt a kutatás nehézkes és költséges. Az adomány egy részét a kutatáshoz szükséges költségvetés pótlására fogják felhasználni - olvasható a közleményben.
A Coca-Cola "különleges viszonyt" ápol a sarkvidéki állatokkal, hiszen a vállalat kampányainak immár 20 éve aktív szereplői a jegesmedvék. Az üdítőital-gyártó óriás néhány hete mutatta be a Ridley Scott vezetésével készített 7 perces animációs filmet, mely a Coca-Cola jegesmedvéinek mindennapjaiba enged bepillantást.
mfor.hu