Miközben az informatikai beruházások átlagos megtérülési rátája (ROI) 7 százalékos, addig a termelékenységet és a folyamatok fejlesztését szolgáló beruházások ennek többszörösét is eredményezik.
Az IDC most közzétett felmérésének legfontosabb megállapításai szerint a vállalatok 19 százaléka ért el 50 százalék alatti ROI-t. A cégek több, mint felénél (52 százalék) mértek 50 és 500 százalékos megtérülést, míg a 30 százalékuknál 500 százalék felettit. A CRM rendszerek bevezetése ugyanakkor átlagosan 426 ezer dolláros költséggel jár, igaz ez már a folyamatok szabályozását is magába foglalja. A rendszer ötéves működtetésének átlagköltsége a felmérés adatai szerint 1,2 millió dollár.
Kapcsolódó anyagok
Merre tart a hazai CRM piac
Partner Relationship Management (PRM) - egy új fogalom a vezetésben
Jelentős hozammal járnak a CRM rendszerek
A customer relationship management (CRM) alkalmazások sikeres bevezetése komoly hasznot hozhat a vállalatoknak. Egy most közzétett felmérés szerint 16 és 1000 százalékos megtérülést mértek a szakemberek.