Ha a személykocsik és a kishaszonjárművek forgalmát összeadjuk, a Ford Hungária - fennállása óta először - megelőzte nagy riválisát, az Opelt is. Az előzés szeptemberben történt, amikor 2054 Ford személy- és haszonjármű talált gazdára Magyarországon - mondta el Laky Andrea, a Ford Magyarországért és Szlovéniáért felelős ügyvezető igazgatója, hozzáfűzve: a márka piaci részesedése 13,41 százalékra emelkedett. Ez azért is különösen érdekes, mert igen sok márka éppen szeptemberben ért el negatív értékesítési csúcsokat. Nem így az Opel, a Volkswagen és a Skoda; ezek nyáron is egyenletes eredményt értek el, a VW-eladások pedig jelentősen növekedtek.
A cégek különféle módszerekkel próbálkoznak a kereslet fenntartása érdekében. A Renault Hungária Kft. például minden - a két évvel ezelőtti piaci bevezetés óta átadott - Dacia Loganra három évre terjeszti ki az eddig kétéves ingyenes assistance szolgáltatást. Vannak más módszerek is: értesülések szerint az egyik vezető budapesti autókereskedő vevőcsalogatóként minden vásárlójának 200 ezer forintot ad készpénzben, mintegy ajándékként. Igaz, ezt beépíti a finanszírozásba, ugyanakkor a készpénz ajándék felveti a személyi jövedelemadó elkerülésének gyanúját. A prémium szegmens nem panaszkodik, sőt az Audi, a Mercedes és a Volvo több mint százzal növelte forgalmát.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke az idén legfeljebb 190 ezer személyautó eladásával számol a tavalyi 199 ezer után, megjegyezve ugyanakkor, hogy az importőrök az év elején még 250-260 forintos euróra készítették a terveket, most azonban pénzintézeti körökben már 280-as kurzust várnak a hónap végére. Az MGE 2007-re 170 ezer személykocsi eladását prognosztizálja - írja a Világgazdaság.