3p

Folytatta piaci növekedését és 2005-ben is sikeres évet zárt a svájci Stadler Rail Group. A csoport konszolidált árbevétele elérte a 603 millió svájci frankot (101 milliárd forint). A Stadler Rail Group a FLIRT és GTW motorvonatokkal sikeresen pályázott több nemzetközi tenderen, többek között Németországban, Magyarországon, Hollandiában, Svájcban és az Egyesült Államok-beli Texasban. A csoport eddig minden olyan tendert megnyert, amelyen a FLIRT motorvonattal indult.

A társaság árbevétele több mint 40 millió svájci frankkal (6,7 milliárd forint) emelkedett az előző pénzügyi évhez képest, így a csoport 2005-ben 603 millió svájci frankos konszolidált árbevételt ért el. Ez az eredmény 20 százalékkal haladta meg az előzetes várakozásokat. 2006-ban a cég 600 millió svájci frank értékű rendelésállomány mellett 740 millió svájci frank árbevételre számít - áll a cég közleményében.

A megrendelők igényeinek széleskörű kiszolgálása érdekében a vállalat 2005-ben több tízmillió svájci frankot fordított termékportfoliójának fejlesztésére és mintegy 22 milliót költött a gyártási folyamatok korszerűsítésére. A társaság erre a célra a 2006-os évre mintegy 30 millió frankot különített el.

A cég alkalmazottainak száma a magas fokú kapacitás-kihasználásnak, valamint az új telephelyek létesítésének (Winterthur és Weiden) köszönhetően 50 százalékkal - 1100-ról 1650-re - emelkedett. A csoport további növekedési terveinek megfelelően 2006-ban az alkalmazottak száma elérheti az 1800-at.

Stratégia és reorganizáció

A vasúti közlekedési szektor folyamatos konszolidációja ellenére a Stadler Rail Group a 2005-ös évben tovább növelte piaci részesedését, amely legfőképpen annak köszönhető, hogy a csoport a regionális, elővárosi és helyiérdekű vasúti szegmenseket továbbra is stratégiai prioritásként kezeli. A Csoport kiváló termék-portfoliójának köszönhetően a menedzsment az elkövetkezendő években is további növekedésre számít, legfőképpen a nemzetközi piacokon.

A megnövekedett üzleti és piaci igényeknek való megfelelés érdekében a cégen belül a közelmúltban egy reorganizációs folyamat zajlott le, amelynek következtében a társaság irányításának feladatait három szervezeti egységre (svájci, német és nemzetközi divízió) osztották. A svájci divízió vezetője továbbra is Peter Spuhler vezérigazgató marad. A két évvel ezelőtti dolgozói és menedzsment-részvényprogram végrehajtását követően a Stadler Rail Group többségi tulajdonosa újabb tulajdonosi változás mellett is döntött. Peter Spuhler és a Capvis Equity Partners megállapodása értelmében a svájci vezető magántőke társaság 20 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben. A Capvis feladata a csoport tovább fejlődésének és növekedésének elősegítése. A Stadler Rail Group operatív irányítását többségi tulajdonosként továbbra is Peter Spuhler látja el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!