A Borrell Associates vállalati tanácsadó cég aktuális tanulmánya szerint az amerikai napilapok 83 százaléka nyereségesen tudja üzemeltetni internetes portálját. Ha azonban a TV-állomásokat is bevonjuk a statisztikába, úgy az arány - újságokat és tévéket összesítve - 58 százalékra csökken, írja a német Horizont magazin.
Az újságok weboldalai átlagban 17,7 dollár plusz forgalmat hoznak a kiadónak példányszámonként, sőt a 200 ezer példányszám feletti újságoknál ez a mutató 27,1 dollárt tesz ki. Ezzel szemben a televíziós társaságok háztartásonként átlagosan csupán 0,28 dollár pluszbevételt képesek elérni internetes oldaluknak köszönhetően.
(Menedzsment Fórum)
Jobb üzlet a weboldal az amerikai napilapoknak, mint a tévéknek
Az USA-beli napilapok többsége jelentős bevételt könyvelhet el a saját weboldalon futó reklámokból. Sok televíziós csatorna viszont nem képes nyereséget kihozni internetes oldalából.