2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Munkaügyi Bíróság április 17-én meghozott kiegészítő végzésében megállapította, hogy nem tekinthető jogszerűnek a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) további 1,1 százalékos bérfejlesztésre szóló sztrájkkövetelése - közölte a MÁV Zrt. pénteken az MTI-vel.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta, hogy a döntést megfellebbezik, hiszen nincs bérmegállapodásuk a MÁV-val. A MÁV Zrt. közleményében emlékeztet arra, hogy a VDSZSZ ezt a követelését a pénzügyminiszter közelmúltban megemelt inflációs várakozása miatt várható reálkereset-csökkenés okán nyújtotta be a vasúttársaságnak.

A MÁV szerint a mostani - nem jogerős - bírósági döntés értelmében a VDSZSZ további 1,1 százalékos bérfejlesztési követelése ugyanúgy nem jogszerű, mint korábban a MÁV-Start Zrt.-nél a tíz százalékos extra béremelési igény.

A februárban indított VDSZSZ gördülősztrájk törvényességéről a felek között vita volt. A bíróság első fokon elutasította a MÁV-társaságok beadványát a sztrájk jogellenességének megállapítására, bár azt kimondta, hogy jogszerűtlen a szakszervezet 10 százalékos többlet-bérfejlesztésre vonatkozó követelése, mint a sztrájk oka.

Egyben kimondta, hogy a privatizációs bevételből való részesedésért sztrájkolni jogszerű. A MÁV szerette volna, ha a bíróság állást foglal a még elégséges szolgáltatás tartalmáról, azonban a bíróság úgy ítélte meg, hogy ebben nincs illetékessége. A bíróság döntését mind a két fél megfellebbezte.

A MÁV adatai szerint a legutóbbi április 7-én megtartott VDSZSZ sztrájkban a tervezett 1164 személyvonatból 722 közlekedett, 442  maradt ki a menetrendből. A MÁV szerint az április 7-i tíz órás sztrájk kifulladt, mivel a MÁV Zrt.-nél 121, a MÁV-Start Zrt.-nél 286 fő vett részt a sztrájkban, a vasutasok 98 százaléka dolgozott.

A vasúttársaság adatai szerint az április 7-i sztrájk alatt a MÁV-csoport szinten a konszolidált veszteség 70 millió forintra rúgott, a MÁV-Start jegy-visszatérítési összege belföldön 2 711 390 forint, nemzetközi viszonylatban 1 068 445 forint volt, továbbá 79 745 forint költségtérítést fizettek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!