3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Bíróság hétfői ítéletében jogosulatlannak és tisztességtelennek ítélte a Malév 2004. februárjában bevezetett repülőjegy-kiállítási díját. A határozat ellen a légitársaság fellebbezést nyújt be.

A Malév 2004. februárja óta az értékesített repülőjegyek után repülőjegy-kiállítási díjat, más néven szervizdíjat számít fel a fogyasztóknak. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) ezt a fogyasztókat sújtó - többlet szolgáltatás nélküli áremelésnek vélte, és az árdrágítás ellen tiltakozva a bírósághoz fordult.

Az egyesület közleményében rámutat: nem a légitársaságok és utazási irodák azon jogát vonják kétségbe, hogy szabadon állapítsák meg áraikat, ám azt nehezményezik, hogy jogosulatlan költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat.

Az OFE rámutat: az utas a repülőjegy megvásárlásakor nem magát a jegyet, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatást vásárolja meg, többletdíjra a légitársaság így csak az utazáshoz kapcsolódó többletszolgáltatásért volna jogosult. Az OFE adatai szerint a szervizdíj az utak hosszától is függően különbözik a légitársaságoknál, de jellemzően több ezer forinttól indul. A Malévnél például az út hosszától és a komforttól függően 1000, és 5500 forint, írja az MTI.

Krebsz Adrien, a Malév szóvivője elmondta: az ítélet még nem jogerős, a társaság ugyanakkor nem ismeri el az ítélet jogalapját, és fellebbezni fog az ellen. A szóvivő utalt arra, hogy a szervizdíj minden légitársaságnál bevett, széleskörűen alkalmazott, közismert gyakorlat.

"Az általam ismert légitársaságok közül a Malév szedi a legalacsonyabb szervizdíjat, és az OFE állításával szemben nem teszünk különbséget sem az útvonal hossza, sem iránya, sem pedig a jegyár értéke között. Vagyis a business és a turista osztályon egyaránt 5500 forintot számítunk fel, sőt ha az utas on-line rendeli meg a jegyet, akkor mindössze 1000 forint szervizdíjat kell fizetnie" - hangsúlyozta a szóvivő. Krebsz Adrien utalt arra, hogy a jegyár és a viteldíj nem ugyanaz, mert az utóbbi csak a fuvarozás ellenértékét tartalmazza, míg a jegyár egyéb költségeket, például a reptéri illetéket is.

Nem ez az egyetlen jegykiállítással kapcsolatos ügye a Malévnek az utóbbi időben: néhány nappal ezelőtt a társaság év eleji "Diákakció"-ja miatt került a lapok címoldalára. Mint ismert a vállalat 2005. január 10-e és 2005. február 28-a között kínált járataira olcsó jegyet a diákigazolvánnyal rendelkező utasok részére.

Akkor a Gazdasági Versenyhivatal 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Malévot, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámok miatt, amelyekben nem tájékoztatta az utasokat arról, hogy jegykiadáskor jegykiállítási díjat is felszámol.

A bírság meghatározásakor a versenytanács figyelembe vette, hogy a vizsgálat csak az említett akciós időszakban tanúsított magatartás értékelésére terjedt ki. Mivel a kifogásolt magatartás az érintett piac több szereplője által is követett gyakorlat volt, a Versenytanács a jogsértés megállapításától akkor azt várta, hogy a határozat iránymutatásul szolgál a piac valamennyi szereplője számára.


Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!