A tendenciát piaci megfigyelők egyértelműen azzal magyarázzák, hogy a kínai-japán területi vita miatti feszültség következtében a fogyasztók nagy része - egyelőre legalábbis - elfordult a japán autóktól. Ezt támasztják alá a japán autógyárak statisztikái is.
A General Motors és kínai vegyesvállalatai a múlt hónapban csaknem 252 ezer darab autót adtak el, amivel az első 10 hónap értékesítése 2,3 millióra nőtt. Ez 10,5 százalékos bővülésnek felel meg éves összevetésben. A GM részesedése a harmadik negyedéven a kínai piacon 14,4 százalék volt.
A Shanghai GM, a cég legnagyobb kínai vegyesvállalata 13,8 százalékkal többet adott el az idén októberben, mint egy évvel korábban, 11 7611 darabot. A Wulinből, a GM Kínában legnépszerűbb márkájából szintén októberben 118 788 darab fogyott, míg a luxuskategóriás Cadillacből 19,5 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban, csaknem 2500 darabot. A Ford több mint 60 500 darabos eladásával ismét rekordot döntött, s októberben 48 százalékkal, míg az első tíz hónapban éves bázison 14 százalékkal javított eredményén.
MTI