A vállalat ezért azt tervezi, hogy 50 dolláros (10 ezer forint) tévéket, 100 dolláros (20 ezer forint) légkondicionálókat és 200 dolláros (40 ezer forint) mosógépeket fejleszt ki, amelyek egyrészt szerényebb tudásúak lesznek több száz vagy ezer dolláros társaiknál, másrészt képességeiket hozzáigazítják az egyes helyi piacok igényeihez. A japán nagyvállalat vezetőinek a Nokia példája lebeghet a szeme előtt, amely évekkel ezelőtt elkezdett egyszerű, olcsó telefonokat gyártani, amelyekkel meghódította a szegényebb országok vásárlóit. A Panasonic arra számít, hogy 2013-ra a feltörekvő országok lesznek a fő tengerentúli piacai, megelőzve az USA-t és Európát. Ezeken azonban a kisebb helyi márkák gyártóival kell versenyeznie, amelyek megtanulták, hogyan érhetnek el profitot olcsó - pestiesen szólva sokszor gagyinak minősíthető - termékeiken, írja a Napi.
Jön a 10 ezer forintos TV, a 40 ezres mosógép
A Panasonic Corp., a fogyasztói elektronikai cikkek legnagyobb gyártója nagyobb részesedést akar szerezni a fejlődő és a feltörekvő országok piacán, ám termékkínálata egyelőre túl drága az itteni árérzékeny vásárlóknak, írja a Napi Gazdaság.