A brémai székhelyű Hansa Kreuzfahrten új szolgáltatásának keretében, a konkurensek árainak töredékéért szállítja a jövőben az utasokat. Az átlagosan fejenként 200 eurós napi összeg helyett a Hansa 39,9 euróért kínálja a tengeri utakat. Az utasforgalom fellendítése áll természetesen az akció mögött, ám a szakemberek szerint erősen kétséges a lépés hosszútávú hatása.
Az iparági elemzők szerint ugyanis amennyiben az alacsonyabb árak valóban a forgalom növekedését hozzák, úgy a többi cég is hasonló lépésre kényszerül. Ez azonban azzal járhat, hogy a telt hajók ellenére növekvő veszteséget kell a vállalatoknak elkönyvelni.
Mások szerint a nagyobb hajóstársaságok bevételeiben a többnapos turisztikai hajóutak nem képviselnek olyan arányt, amely jelentős hatást gyakorolna csoport szinten a vállalatok eredményére. Ennek ellenére az egyik konkurens a Hapag-Lloyd - amelyet az anyacége a TUI hamarosan tőzsdére visz - árcsökkentő lépések helyezett kilátásba.
Kapcsolódó anyag
Tőzsdére viszi hajóstársaságát a TUI
Jönnek a fapados hajótársaságok
A légiiparban sikeressé vált üzleti modell más szektorokat is hasonló lépésre inspirált.