Jelenleg a legnagyobb spam-szezon közepén vagyunk: a november elejétől az ünnepekig tartó időszakban világszerte jelentősen megnövekedik a kéretlen üzleti célú e-mailek mennyisége.
2003-ban így is hatalmas mértékű növekedést figyeltek meg a szakértők a spam-küldés terén. Míg tavaly az összes elektronikus levél 45 százaléka tartozott ebbe a körbe, mára 65-70 százalékra növekedett a spamek aránya a teljes levélforgalomban.
A Vircom kutató cég szerint a karácsonyi időszakban az ünnepi vásárláshoz kapcsolódik az összes reklámlevél 45 százaléka. Francois Bourdeau vezető kutató kijelentése szerint: 'A spam nem csak levelezős oktatást, pornó-előfizetést vagy Viagrát jelent. Nagyrésze a spameknek ugyanis szezonális jellegű.'
Jobban megy az üzletágnak az ünnepek előtt, mint más időszakokban. Jóval több megrendelést kapnak a szokásosnál a reklámlevelek küldői a fogyasztóktól karácsonykor.
Ennek az az oka a Vircom elemzése szerint, hogy az emberek év végén elfoglaltabbak, és inkább engednek a könnyebb megoldásoknak, veszik igénybe az internetes vásárlási lehetőségeket.
Bár az 'áldozatoknak' úgy tűnik, a kéretlen levelek folyamatosan özönlenek, a spam-küldő vállalkozások figyelembe veszik a vásárlási szokásokat. Az Egyesült Államokban hálaadás hétvégéjén jóval kisebb arányban küldik a spameket, de az ünnep előtt és után több e-mail érkezik.
Jelenleg az USÁ-ban a legtöbb karácsonyi reklámlevélben távirányítós játékautót és high-tech gizmo figurát ajánlanak az internetezőknek. A mostani szezonban a spamek közt a 'You are the winner!' subjecttel ellátott e-mail is nagy arányban terjed, mely azonban vírussal ajándékozza meg a levelet felbontót.
Karácsony: a spamek szezonja
Jelenleg a legnagyobb spam-szezon közepén vagyunk: a november elejétől az ünnepekig tartó időszakban világszerte jelentősen megnövekedik a kéretlen üzleti célú e-mailek mennyisége.