A beszerzések fő helyei a nagy eladóterű, modern üzletek. Tavaly már a húsvétra készülő édességek közel kétharmadát az 1000 négyzetméternél nagyobb boltokban vásárolták, míg az előző években még csak 53-54 százalékot. Kiemelkedően keresettek a nagy üzletekben a húsvéti ajándékcsomagok.
A legkelendőbb ünnepi csokoládéfajta mennyiségben a nugát, míg értékben a tejcsoki. Leginkább a vegyesen, tej- és fehércsokoládéból készült termékek iránti kereslet növekszik, a szegmens 11 százalékos piaci részesedést ért el tavaly - derül ki az AC Nielsen kutatásából.
A figurás csokoládék közül a mennyiségi forgalomban a tojás tavalyelőtt megelőzte az addig vezető nyulat. Előbbi piaci részesedése a tavalyi szezonban 43, utóbbié 37 százalék. A forgalom fennmaradó 20 százaléka az ajándékcsomagokra, illetve egyéb csokifigurákra jut.
Az átlagárak mindegyik húsvéti szegmensben csökkentek. Egy darab csokoládé tojás 2003 márciusában átlagosan még 103 forintba került, múlt év áprilisában 75-be. Ugyanakkor a csokoládé nyúl árszínvonala változatlan, tavaly 101 forintba került átlagosan. Szinte zuhanásszerűen változott a játékot is tartalmazó ajándékcsomagok ára: 1 284 forint után két év alatt 685 forint lett az átlagár.