2p

Egyre bővül a húsvéti édességek piaca. Értékben megközelítette a 2 milliárd forintot a csokoládéból készült nyúl, tojás és egyéb figurák, valamint ajándékcsomagok kiskereskedelmi eladása tavaly február-áprilisban, amely 7 százalék pluszt jelent az előző hasonló periódushoz képest. Az ütem gyorsul, mert 2004 és 2003 között még csak 2 százalékos emelkedést regisztráltak a piackutatók.

A beszerzések fő helyei a nagy eladóterű, modern üzletek. Tavaly már a húsvétra készülő édességek közel kétharmadát az 1000 négyzetméternél nagyobb boltokban vásárolták, míg az előző években még csak 53-54 százalékot. Kiemelkedően keresettek a nagy üzletekben a húsvéti ajándékcsomagok.

A legkelendőbb ünnepi csokoládéfajta mennyiségben a nugát, míg értékben a tejcsoki. Leginkább a vegyesen, tej- és fehércsokoládéból készült termékek iránti kereslet növekszik, a szegmens 11 százalékos piaci részesedést ért el tavaly - derül ki az AC Nielsen kutatásából.

A figurás csokoládék közül a mennyiségi forgalomban a tojás tavalyelőtt megelőzte az addig vezető nyulat. Előbbi piaci részesedése a tavalyi szezonban 43, utóbbié 37 százalék. A forgalom fennmaradó 20 százaléka az ajándékcsomagokra, illetve egyéb csokifigurákra jut.

Az átlagárak mindegyik húsvéti szegmensben csökkentek. Egy darab csokoládé tojás 2003 márciusában átlagosan még 103 forintba került, múlt év áprilisában 75-be. Ugyanakkor a csokoládé nyúl árszínvonala változatlan, tavaly 101 forintba került átlagosan. Szinte zuhanásszerűen változott a játékot is tartalmazó ajándékcsomagok ára: 1 284 forint után két év alatt 685 forint lett az átlagár.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!