A gazdag vásárlókra specializálódó gyártók közül a piacvezető, az LVMH a hónap elején [ajanlo=47][igazitas=left/] közölte, hogy nyereségét hozzávetőleg 30 százalékkal növelte. Ha nem is ilyen robosztus, de mindenesetre igen tisztességes 21 százalékos eredménynövekedést tudott felmutatni az olasz divatipar egyik nagyágyúja, az elsősorban ékszereivel ismertté lett római Bulgari. Nem az eladásai növekedtek, hanem költségeit tudta csökkenteni, a nyereség 92 millió euró lett.
Az árbevétel 2 százalékkal 759 millió euróra mérséklődött, elsősorban kedvezőtlen árfolyam hatások miatt, tovább az európai piac igen gyengének mutatkozott a múlt évben a Bulgari termékeinek.
Ennek ellenére a divatcég tavaly 13 új ékszerbutikot nyitott és az idén sem adná alább 8-9-nél alább. Jövőre lesz 100 éve annak, hogy a cég megnyitotta első üzletét Rómában. A Bulgari nevét viselő vállalkozást az akkori alapító unokája tartja ellenőrzése alatt.
Kapcsolódó anyagok
Újra luxuskorszak jöhet
Jövedelmező a luxus
Kelendőek a luxusékszerek
Úgy tűnik a luxustermékek piaca némileg optimistán tekinthet a jövőbe. A szektor túl van a mélyponton, a legnagyobbak pozitív képet festenek a jövőről.