1p

Kelet-Európában és Ázsiában a fúziók és vállalat-felvásárlások száma 35 százalékkal növekedett a reklám- és marketingügynökségek terén, írja a Világgazdaság.

Az Ernst & Young most közzétett tanulmánya szerint a fúziók és vállalatfelvásárlások száma a 2002/2003-as évben 35 százalékkal emelkedett az előző évekhez képest. Az akvizíciók egynegyedére a reklámpiacon Ázsiában és Kelet-Európában került sor. A konszolidáció Nyugat- és Közép-Európában messzemenően lezárult, helyette a jövőben a szétaprózott kelet-európai piacokon aktivizálódhatnak a terjeszkedni vágyók. Elsősorban a pr-ügynökségek iránt mutatkozik érdeklődés, ebben a szegmensben a fúziók aránya meghaladta a reklámügynökségek területére jellemző arányt.

Magyarországon szinte kivétel nélkül jelen vannak már a nagy nyugat-európai, amerikai és japán reklámügynökségek, de elképzelhető, hogy az uniós csatlakozás után tovább bővül majd a hazai piac, nyilatkozta a Világgazdaságnak Serényi János, a McCann-Erickson Budapest ügyvezető igazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!