Az Ernst & Young most közzétett tanulmánya szerint a fúziók és vállalatfelvásárlások száma a 2002/2003-as évben 35 százalékkal emelkedett az előző évekhez képest. Az akvizíciók egynegyedére a reklámpiacon Ázsiában és Kelet-Európában került sor. A konszolidáció Nyugat- és Közép-Európában messzemenően lezárult, helyette a jövőben a szétaprózott kelet-európai piacokon aktivizálódhatnak a terjeszkedni vágyók. Elsősorban a pr-ügynökségek iránt mutatkozik érdeklődés, ebben a szegmensben a fúziók aránya meghaladta a reklámügynökségek területére jellemző arányt.
Magyarországon szinte kivétel nélkül jelen vannak már a nagy nyugat-európai, amerikai és japán reklámügynökségek, de elképzelhető, hogy az uniós csatlakozás után tovább bővül majd a hazai piac, nyilatkozta a Világgazdaságnak Serényi János, a McCann-Erickson Budapest ügyvezető igazgatója.
Kelet-Európába jönnek a nagy pr-ügynökségek
Kelet-Európában és Ázsiában a fúziók és vállalat-felvásárlások száma 35 százalékkal növekedett a reklám- és marketingügynökségek terén, írja a Világgazdaság.