Hasonló szisztémával kell vizsgálni a felsőbb vezetői szinteket is.
Tulajdonképpen ugyanazokat a kérdéseket, csak más formában kapják meg a döntéshozatali struktúra magasabb szintjein állók.
Milyen a szervezeten belüli elfogadottsága? Ők mennyire azonosulnak a szervezettel?
Véleménye szerint a vállalatnál a hangulat túl előzékeny, vagy túl ideges?
Mennyire fogadja el a szervezet a radikális változásokat, a merőben új kezdeményezéseket?
A kritikus tevékenységek megfelelő mennyiségben jelentkeznek a cégnél?
A válaszok egy vázlatot adnak arra vonatkozólag, hogy rendben mennek-e a dolgok a cégnél, illetve feltárulhatnak eddig nem azonosított problémák.
A kérdéskör, illetve a kapott kép úgy válhat teljessé ha a cég elsőszámú embere is megkapja a kérdéseket. Ebben az esetben azonban már szélesebb értelembe kell vizsgálódni nem elsősorban belülről, hanem az iparági szempontok szerint kell végiggondolni a vállalat helyzetét.
Mennyire elfogadott az Ön cége az adott szektorban?
Milyen az iparáguk pozíciója? Kiegyensúlyozott vagy nagy a felfordulás?
Találkozott a konkurensek körében az átlagostól eltérő üzleti modellel? Új bevételi áramlatokkal? Milyen stratégiával léptek piacra az új szereplők?
Milyen súlya van a szektoruknak a piacon? Elegendő mennyiségben termelnek a cégek, hogy a helyzetüket fenntartsák, esetleg relevánsabbakká váljanak? Ez különösen fontos új iparágak, monopóliumok, illetve kormányzati szervek esetében.
A vezetés az egyik leggyorsabban változó dolog. Elkerülhetetlen, hogy ennek során ne találkozzunk flusztrációval, elégedetlenséggel. A sikeres vezető azonban sikeresen tudja ezek között az egyensúlyt megteremteni, az ehhez szükséges képességű emberek segítségével.
Kérdések, amelyet minden vezetőnek fel kellene tenni
A gyakorlati vezetés sikere alapelveken nyugszik. Amennyiben ezeket a menedzser jól alkalmazza sikerre viheti cégét. Ehhez ad támpontot néhány kérdés, amelyet célszerű minden szervezetnél feltenni.