3. A piaci változásokról egy keresőmarketing-cég elsőként értesül, és ebből az összes ügyfele profitál. Egy amatőr szakmai rutin hiánya miatt olyan hibát is elkövethetne, amelyet egy-egy kereső büntet. A "feketelistáról" pedig nagyon nehéz lekerülni.
4. A költséghatékonyságról még nem is beszéltünk, pedig egy webmester, akinek általában más feladatai is vannak, sem időben sem pénzben nem versenyezhet egy speciális keresőmarketing-céggel. Ilyen cégek ugyanis több olyan szoftvert használnak, amely megkönnyíti és gyorsabbá teszi a napi munkájukat. Ezeket a szoftvereket a website tulajdonosának felesleges és költséges lenne beszerezni "csak a saját website keresőmarketingje miatt". A kulcsszavas reklámkampányok kivitelezése egyébként is olcsóbb olyan cégen keresztül, amely nagy kedvezményeket érhet el a médiánál.
5. Az előny továbbá, a marketingcsapat továbbképzésében is megmutatkozik, hisz a marketingben sok olyan pont van, amikor a keresőket használni lehet. Ha a marketingmenedzserek támogatást kapnak médiatréning vagy más formában arról, hogy hogyan használják ezeket az eszközöket, akkor az offline és az online reklámkampányaik is sikeresebbek lesznek.
Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu
Kapcsolódó anyagok
Az internetes láthatóságról, azaz mi a keresőmarketing?
Keresőmarketing: terjednek az összetett kulcsszavak
Keresőmarketing - outsourcing vagy házon belül?
A válasz erre a kérdésre sokban függ az ön személyiségétől, szabadidejétől és a céloktól, amit a website-tal el szeretne érni. Igen, lehetséges megtanulni mindazt, amit a keresőmarketingről tudni kell. Sokan már meg is tanulták külföldön és itthon egyaránt.