A német fejlesztő vállalat spyware és adware formában feltelepülő, reklámozó programok fejlesztőinek egyik jeles képviselője, a Claria (korábbi nevén Gator) ellen elmarasztaló döntést hozott az ügyben a bíróság.A Claria már korábban kénytelen volt arculatot váltani, mivel a Gator névhez sok negatív hír és reklamáció kapcsolódott. A Hertz azt nehezményezte, hogy engedélye nélkül jelenhetnek meg reklámhirdetések a Claria-val kapcsolatba került felhasználók számítógépein, miközben azok a Hertz weboldalait böngészik. Ez a nem kellően tájékozott internetezőkben azt az érzést válthatja ki, hogy a webhely tulajdonosának tudtával kerülnek a hirdetések kijelzésre. Olyan popoup reklámok is megjelenhettek a webhely felett, melyek a vállalkozás versenytársait népszerűsítették.
A bíróság döntése értelmében a Claria-nak azonnal be kell szüntetnie az automatikus hirdetést a Hertz website-ja mellett, amennyiben nem szerzi meg a Hertz Autovermietung engedélyét, derül ki a Terminal.hu cikkéből.
Kéretlen pop-up reklámok
Újabb fejezet nyílt a német Claria reklám fejlesztő céggel szemben foganatosított perek során. Egyik ügyfele bírósági eljárást kezdeményezett a popup és popunder hirdetések betiltására weboldalaikon.