Több hónapos késés után hagyta jóvá a Pénzügyminisztérium a vasúti pályakapacitás elosztásához nélkülözhetetlen, úgynevezett hálózati üzletszabályzatot. Így ennek alapján hamarosan elbírálhatják a vasúttársaságok pályaigényeit - értesült a Világgazdaság.
A jóváhagyott dokumentumot már hazánk uniós csatlakozásának idejére, azaz május elsejére hivatalosan is ki kellett volna hirdetni, ám az érintett gazdasági és pénzügyi tárcánál hónapokig folyt az egyeztetés; a Világgazdaság értesülései szerint elsősorban a pályahasználati díj mértékéről nem sikerült egyezségre jutni a tárcáknál.
A hálózati üzletszabályzat hivatalos, minisztériumi jóváhagyásának hiánya nem akadályozta a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-t abban, hogy a tervezet szellemét érvényesítve lefolytassa a szükséges eljárást, melynek révén aztán megszülethettek a MÁV és a kérelmező magán-vasúttársaságok között az úgynevezett pályahasználati szerződések - nyilatkozta a Világgazdaságnak Salavecz János, a kft. ügyvezető igazgatója. Az eddigi eljárásrendet ugyanakkor az alternatív vasutak indokolatlanul bonyolultnak és feleslegesen időigényesnek tartják.
Kapcsolódó anyagok
Etikátlan viselkedéssel vádolja a MÁV-ot az első magyar magánvasút
Vakvágányra futottak a Máv konkurensei
Késésben a magánvasutak pályaigényének elbírálása
Több hónapos késés után hagyta jóvá a Pénzügyminisztérium a vasúti pályakapacitás elosztásához nélkülözhetetlen, úgynevezett hálózati üzletszabályzatot. Így ennek alapján hamarosan elbírálhatják a vasúttársaságok pályaigényeit.