Annak érdekében, hogy a jövőben is növekedési pályán maradjon a vállalat, új piacokra kell betörnünk - idézte a Financial Times a Mattel vezérigazgatóját Robert Eckert-et. A játékpiacon jelenleg a készségfejlesztő termékek expanziója a legnagyobb, így itt is piacvezetők szeretnénk lenni, fogalmazta meg a célokat a vezető.
A vállalat ilyen termékekkel foglalkozó divíziója a Fisher-Price az elmúlt időszakban dinamikusan növekedett, miközben a cégcsoport szimboluma a Barbie babák értékesítése csak stagnált. A hagyományos készségfejlesztő játékok mellett az elektronikus oktatótermékek is a cég termékpalettájára kerülnek a jövőben.
A Mattel nem véletlenül kíván erősíteni az említett piaci szegmensben, míg ugyanis a vállalat forgalma az elmúlt évben 2 százalékkal nőtt - ezen belül a Barbie 5 százalékkal fogyott gyengébben -, addig a készségfejlesztő termékek kétszámjegyű bővülést produkáltak 2003-ban. Az elemzők szerint várhatóan az idén is 10 százalék felett bővül a forgalom, amely tavaly az USA-ban meghaladta a 2,8 milliárd dollárt.
Kapcsolódó anyagok
Férfi főnöke lesz Barbienak
Készségfejlesztő játékokra váltanának a Barbie-ról
Termékstruktúrájának módosítását jelentette be a világ legnagyobb játékgyártója a Mattel. A Barbie babákról ismert vállalat az új piaci szegmensekben látja a növekedés zálogát.