2p

Termékstruktúrájának módosítását jelentette be a világ legnagyobb játékgyártója a Mattel. A Barbie babákról ismert vállalat az új piaci szegmensekben látja a növekedés zálogát.

Annak érdekében, hogy a jövőben is növekedési pályán maradjon a vállalat, új piacokra kell betörnünk - idézte a Financial Times a Mattel vezérigazgatóját Robert Eckert-et. A játékpiacon jelenleg a készségfejlesztő termékek expanziója a legnagyobb, így itt is piacvezetők szeretnénk lenni, fogalmazta meg a célokat a vezető.

A vállalat ilyen termékekkel foglalkozó divíziója a Fisher-Price az elmúlt időszakban dinamikusan növekedett, miközben a cégcsoport szimboluma a Barbie babák értékesítése csak stagnált. A hagyományos készségfejlesztő játékok mellett az elektronikus oktatótermékek is a cég termékpalettájára kerülnek a jövőben.

A Mattel nem véletlenül kíván erősíteni az említett piaci szegmensben, míg ugyanis a vállalat forgalma az elmúlt évben 2 százalékkal nőtt - ezen belül a Barbie 5 százalékkal fogyott gyengébben -, addig a készségfejlesztő termékek kétszámjegyű bővülést produkáltak 2003-ban. Az elemzők szerint várhatóan az idén is 10 százalék felett bővül a forgalom, amely tavaly az USA-ban meghaladta a 2,8 milliárd dollárt.

Kapcsolódó anyagok
Férfi főnöke lesz Barbienak

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!