Székesfehérvárra települhet a gyár
Annyit mindenesetre valószínűsíteni lehet, hogy a mostani bemutató helyszíneként az eredetileg tervezett Nyugati pályaudvar és Székesfehérvár (vagy mindkettő) jöhet szóba. A dunántúli város esélyeit növeli, hogy amennyiben valóban megnyeri a Stadler-vonatgyárért folyó versenyfutást, akkor a bemutatót összekötik az erről szóló bejelentéssel is. Mint ismert, a svájci cég hazánkban alumínium-kocsitesteket előállító üzemet hoz majd létre, és ezáltal összesen 500 munkahelyet fog teremteni három és fél éven belül.
Márciustól utazhatunk a FLIRT-vonatokkal
Az első két FLIRT a szerződésnek megfelelően 2007 márciusában fog forgalomba állni a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Pusztaszabolcs vagy a Budapest-Tatabánya szakaszon, ezt követően pedig havonta kettő szerelvényt szállít majd le a Stadler a MÁV-nak.
Az első vonat december közepén egy úgynevezett ideiglenes típusbizonyítvánnyal fogja átlépni a határt, ezután pedig csaknem három hónapja van arra, hogy a szükséges tesztek és próbafutások után a végleges típusengedélyt is megszerezze. Ez egyben a többi FLIRT-re is érvényes lesz, így a második vonat érkezése csak március körül várható.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
Két hét múlva jön az első Stadler-vonat
Az eredetileg tervezett december 8-a helyett 18-án érkezik Magyarországra a MÁV-tenderen nyertes Stadler Flirt első példánya, tudta meg az mfor.hu. A svájci cég Magyarországon létrehozandó vonatgyárának helyszínéről ugyan hivatalosan még nem született döntés, ám információink szerint Székesfehérvártól már nehéz lenne elvenni a győzelmet.