3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a kormány és az öt reprezentatív vasutas szakszervezet között a kollektív munkaügyi vitán hétfőn.

A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát a kormánynál, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását, kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, köztük a MÁV tervezett átalakítását, az elbocsátásokkal járó mellékvonalak bezárását.

Antali Károly kormánybiztos az ülést követően elmondta, hogy a szakszervezetek véleményét mérlegelte és javasolja a miniszternek, hogy a szüneteltetésre szánt Nyíregyháza-Vásárosnamény és Karád-Siófok vasútvonalakra rendelje meg a személyszállítási közszolgáltatást.

Az egyeztetést november 9-én és 16-án folytatják.

Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke az egyeztetést követően újságíróknak úgy nyilatkozott, hogy nem derűlátó, mert még egy emlékeztetőt sem sikerült aláírni a hétfői tárgyalásról.

Kérdésre válaszolva Borsik János elmondta, hogy a szakszervezetek nem foglalkoztak a sztrájkkal, továbbra is tárgyalni akarnak. Továbbra is elutasítják a mellékvonalak bezárását, mert szakmaiatlan a dolog, és érdemben nem járulna hozzá a 40 milliárd forint megspórolásához. Megismételte korábbi véleményét, hogy a közösségi közlekedés átalakítása, köztük a mellékvonalakról a döntés kormányzati, és nem minisztériumi hatáskör, és erről tárgyalni kell.

Borsik János elmondta: a szakszervezetek ellenzik azt is, hogy a kormány a GYSEV-nek adjon át vonalakat a MÁV-tól.

Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) alelnöke az egyeztetés vége előtt távozva újságíróknak elmondta, hogy valószínűleg lesz sztrájk, mert a hétfői egyeztetésről a kormány által beterjesztett emlékeztető egy ultimátum. A dokumentum arról szól, hogy a szakszervezetek vegyék tudomásul, hogy a kijelölt mellékvonalakon a személyszállítási szolgáltatást felszámolják. Hangsúlyozta, hogy a bezárásra szánt mellékvonalak több száz vasutasnak ad munkát.

Bárány Balázs úgy értékelte, hogy a kormány nem veszi komolyan az egyeztetést, sőt a kabinet úgy véli, szabad gazdája az országnak, holott "a Magyar Államvasút nem Sukkoró" - tette hozzá.

Kifogásolta, hogy a kormány mindenfajta előzetes hatástanulmány nélkül a GYSEV-nek át kiván adni vonalakat a MÁV-tól.

Az egyeztetést követően Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, a kormány kijelölt tárgyalója újságíróknak elmondta, hogy szakszervezetek kérésének megfelelően foglalkoztatáspolitikai tervezetet terjesztett elő, de a szakszervezetek a jelenlegi helyzetben nem tartották aktuálisnak az erről történő tárgyalást. A következő egyeztetésig a MÁV-csoport egyes vállalatainál a szakszervezetek tárgyalnak a foglalkoztatásról.

Antali Károly újságírói kérdésre közölte: a két szárnyvonal megmenekülése mögött nem volt politikai lobbi. A szakszervezetek javaslatait a szüneteltetésre szánt mellékvonalakról tételesen megvizsgálták. Hozzátette: a közlekedési minisztérium honlapján kedden megjelentetik az új vasúti menetrendre vonatkozó miniszteri javaslatot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!