Három év költségcsökkentése után most a fontossági sorrend első vonalába került a piacok megdolgozása. Tíz legnagyobb ügyfelünkből kilenc, a húsz legnagyobb közül pedig tizenhét növelte ezirányú kiadásait - mondta el Martin Sorrell vezérigazgató a CNBC-nek.
A WPP, amelyhez olyan cégek tartoznak, mint a Young & Rubicam és a J. Walter Thompson, bejelentette, hogy bevételei az idei esztendő első három hónapjában - az árfolyamváltozások kiszűrésével - 12 százalékkal nőttek; ezen belül Észak-Amerikában 11 százalékos, Nagy-Britanniában 12 százalékos, Európában 7 százalék feletti volt a növekedés mértéke; az ázsiai-csendes-óceáni, latin-amerikai, afrikai és közel-keleti térség bevétele 28 százalékkal emelkedett.
A cég üzleti egységei közül a hirdetési és média ágazatban több mint 14 százalékkal, a PR és a politikai hirdetések ágazatában 6 százalékkal nőttek a bevételek. A hirdetési cégek nagy felfutásra számítanak az athéni olimpia idején és a politikai hirdetések megsokasodását várják az amerikai elnökválasztás miatt. A WPP beszámolt arról is, hogy a legjobb úton halad afelé, hogy túlszárnyalja 13,8 százalékos nyereségráta-tervét; a társaság 2005-re 14-15 százalékos, 2006-ra legalább 15 százalékos profitrésre számít. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Milliárdos nagyságrenddel bővül a hazai reklámpiac
Hat százalékos növekedés a reklámpiacon
Az olimpia lendületet adhat a reklámpiacnak
Kétszámjegyű növekedés várható a reklámpiacokon
A világ harmadik legnagyobb hirdetési vállalatának számító WPP Group pénteken közzétett jelentésében gyakorlatilag minden régióban kétszámjegyű bevételnövekedésről számolt be; a társaság legnagyobb ügyfelei megnövelték marketing költségvetéseiket.