Kétszer annyian akarnak majd repülni 2020-ban, mint ma, de a légitársaságok vezetői szerint az európai repülőterek csak nagy nehézségek árán lesznek képesek lépést tartani a kereslettel, és számottevő kapacitásproblémákkal kell szembenézniük - derül ki az európai repülőtér-üzemeltetőket tömörítő Airport Council International (ACI) napokban nyilvánosságra hozott jelentéséből, amelyet a Világgazdaság idézett.
A növekvő utasforgalmat alátámasztják a legfrissebb forgalmi jelentések is, [ajanlo=64][igazitas=left/] a kisebb-nagyobb repterek ismét bővülő forgalomról adnak számot. A növekvő igényekre reagálva számos légikikötő esetében történik bővítés, így 2005-ben készülhet el a prágai Ruzyne nemzetközi repülőtér épülő 2-es blokkja, míg Ferihegyen hamarosan bezárják az egyes terminált és több milliárd forintért teljesen felújítják. A közeljövőben indulnak a munkálatok a moszkvai Seremetyevo repülőtéren is. A magyar utasok által sokat látogatott Münchenben egy éve működik az új, második terminál, s ezalatt 16,4 millióan vették igénybe a szolgáltatásokat - számolt be a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok
A fapadosoknak köszönhetően nőtt a Ferihegyi Repülőtér forgalma
Tovább bővítik a bécsi repteret
Kevés lehet a reptéri kapacitás
Kétszer annyian akarnak majd repülni 2020-ban, mint ma, de a légitársaságok vezetői szerint az európai repülőterek csak nagy nehézségek árán lesznek képesek lépést tartani a kereslettel.