2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szénsavas üdítőitalok piaca mennyiségben és értékben is visszaesett a 2003. áprilisától 2004. májusáig, derül ki az ACNielsen felméréséből.

Az eladások mennyisége 4, értéke pedig több mint 2 százalékkal maradt alatta az előző azonos időszak eredményeinek. Nőttek viszont a kereskedelmi márkás termékek eladási mutatói: mennyiségben 4, értékben pedig 6 százalékos volt bővülésük. Ezzel mennyiségi részesedésük megközelítette a 19 százalékot, értékben pedig a piac tizedét adták.

A kiszerelések között a 2 literes termékek alkották a mennyiségi piac háromnegyedét. A 2,5 literes palackok a forgalom 8, a félliteresek pedig 5,9 százalékát adták. A nem visszaváltható műanyag palackok tovább hódítottak: a vizsgált 12 hónapban, ilyen kiszerelésben forgalmazzák a szénsavas üdítőitalok több mint négyötödét.

A kóla ízű üdítők teszik ki a szénsavas italok forgalmának 44,9 százalékát, második helyen áll a narancs 17,3 százalékkal. Csaknem 2 százalékkal csökkent a lemon-lime ízű üdítők iránt a kereslet, viszont 0,6 százalékkal több citrom ízű szomjoltót vásároltunk.

A szénsavas üdítőital piacon a Coca-Cola és a Pepsi mellett a helyi márkák a mennyiségi eladások 17 százalékával részesedtek a vizsgált időszakban, és ezzel értékben 10,8 százalékot szereztek, olvasható az ACNielsen kutatásában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!