Az eladások mennyisége 4, értéke pedig több mint 2 százalékkal maradt alatta az előző azonos időszak eredményeinek. Nőttek viszont a kereskedelmi márkás termékek eladási mutatói: mennyiségben 4, értékben pedig 6 százalékos volt bővülésük. Ezzel mennyiségi részesedésük megközelítette a 19 százalékot, értékben pedig a piac tizedét adták.
A kiszerelések között a 2 literes termékek alkották a mennyiségi piac háromnegyedét. A 2,5 literes palackok a forgalom 8, a félliteresek pedig 5,9 százalékát adták. A nem visszaváltható műanyag palackok tovább hódítottak: a vizsgált 12 hónapban, ilyen kiszerelésben forgalmazzák a szénsavas üdítőitalok több mint négyötödét.
A kóla ízű üdítők teszik ki a szénsavas italok forgalmának 44,9 százalékát, második helyen áll a narancs 17,3 százalékkal. Csaknem 2 százalékkal csökkent a lemon-lime ízű üdítők iránt a kereslet, viszont 0,6 százalékkal több citrom ízű szomjoltót vásároltunk.
A szénsavas üdítőital piacon a Coca-Cola és a Pepsi mellett a helyi márkák a mennyiségi eladások 17 százalékával részesedtek a vizsgált időszakban, és ezzel értékben 10,8 százalékot szereztek, olvasható az ACNielsen kutatásában.
Kevésbé keresettek a szénsavas üdítők
A szénsavas üdítőitalok piaca mennyiségben és értékben is visszaesett a 2003. áprilisától 2004. májusáig, derül ki az ACNielsen felméréséből.