Bár a szervezet összesítése szerint a Suzuki megőrizte első helyét, az összesen eladott 32,6 ezer autó a piaci átlagnál jóval nagyobb, 16,6 százalékos visszaesést takar, így a márka piacrészesedése 19,7 százalékról 17,4 százalékra szűkült. A második helyezett Opel eladásai 10,8 százalékkal 21,5 ezerre csökkentek, piacrészesedése 12,1 százalékról 11,4-re süllyedt.
A harmadik helyen a Ford végzett tavaly 19,1 ezres eladással, ami 9,4 százalékkal múlta felül a 2005-ös szintet, tortaszelete pedig 8,8 százalékról 10,2-re gyarapodott. A negyedik helyezett alig csökkenő, 8,9 százalékos piaci súllyal és hét százalékkal 16,7 ezer darabosra visszacsúszó eladásokkal a Skoda lett, majd a német konszern fő márkája, a Volkswagen következik. A VW-k piacrészesedése fél százalékponttal 8,3 százalékra nőtt, a 15,6 ezer eladott kocsi 1,6 százalékkal múlja felül a 2005-öst.
Toyotákból 2006-ban 13,2 ezer darabot adtak el, amivel a japán márka 11,1 százalékos növekedést mutatott fel, piacrészesedése pedig hat százalékról hétre nőtt. Ennél is nagyobb mértékben, több mint 28 százalékkal 4,1 ezerre nőttek a Honda-eladások, a 2,1 ezer Mazda pedig 14,5 százalékkal múlja felül a 2005-ös szintet.
A francia nem megy, a Lexus robbantott
A Renault ugyanakkor sokat rontott, a tavalyelőtt még a Toyotával megegyező piacrészesedés 5,3 százalékra apadt, miután eladásai 17,5 százalékkal 9,9 ezerre zuhantak. Hasonlóan gyengén szerepelt a Peugeot, ott az értékesítések 13,1 százalékkal 8,2 ezerre estek, míg a harmadik francia márka, a Citroen eladásai csak alig alakultak gyengébben, mint a piaci átlag, így valamivel több, mint hatezer kocsi talált gazdára. A Dacia ugyanakkor ha nem is kirobbanóan, de azért javított pozícióján, a teljes piac szűkülése ellenére 1,1 százalékkal 2,9 ezerre nőttek a magyarországi eladások.
A prémium szegmensben jelentősen élénkült a piac: az Audi-eladások tíz százalékkal 1,7 ezerre, a Mercedes-értékesítések 11 százalékkal 1,4 ezer közelébe emelkedtek, míg a bajor rivális a csillagos márkánál alig százzal több autót tudott eladni. A Lexus valósággal robbantott, a 275 autó több mint duplája a 2005-ösnek. A luxusmárkák között stabil maradt a Porsche és a Jaguar pozíciója, az előbbiből tavaly kilencven, utóbbiból 75 talált vevőre, a 6 darab Maserati azonban jócskán elmarad az egy évvel korábban eladott húsztól - írja a Napi Gazdaság.