2p

Hatástalan lehet, ha túl sok információ szerepel egy gyógyszer mellékhatásairól a termék reklámjában, derül ki az AstraZeneca felméréséből. A másik oldal eközben részletesebb szövegek miatt kardoskodik a pirulák hirdetésekor.

Bevegyem, ne vegyem?

A három optimális, a négy jó, az öt kiváló, de ennél több információval a gyógyszerek mellékhatásait illetően felesleges terhelni a fogyasztót, állítja az egyik legnagyobb gyógyszergyártó kutatása. "Negatív hatást fejt ki, ha ötnél több kockázati tényezőt próbálunk kommunikálni. Elkalandozik a figyelem, s előfordulhat, hogy pont a legfontosabb információ hullik ki az olvasó fejéből" - magyarázta a vállalat marketing üzletágának vezetője, Don Apruzzese. A felmérést mintegy 2300 beteg bevonásával végezte a cég, amely a gyógyszerreklámok hatékonyságát vizsgálta.

Az eredményeket először áprilisban hozta nyilvánosságra a vállalat, s szakmai körökben nagy népszerűségnek örvend, számol be az AdAge. Eközben a gyógyszer felügyeleti szervek (Food and Drug Administration - FDA) folyamatosan arra szólítják fel a készítőket, hogy keveset közölnek a termékek tájékoztatóján, illetve a hirdetésekben. Az FDA szakembere arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt években a gyógyszergyártók mintegy 82 százaléka ellen indult eljárás, mert nem tájékoztatták kellőképpen a fogyasztót.

Több lépés is történt az utóbbi időben, ami segítséget nyújthat a pirulák reklámozásában. Az amerikai gyógyszergyártók és kutatók szövetsége egy 15 pontból álló segédletet adott ki a reklámozott termékek előnyeiről és hátrányairól tavaly augusztusban. S ugyancsak tavaly döntött úgy a Johnson&Johnson, hogy szakít korábbi reklámozási gyakorlatával, s jóval több kockázati tényezőt tüntet fel hirdetéseiben a jövőben.

Érdekesség, hogy az FDA korábbi elnöke is végzett egy felmérést az információk hatékonyságával kapcsolatban, s az eredmények az AstraZenecát erősítik. "A politikusok büszkék lehetnek ugyan arra, hogy több információ kerül egy hirdetésbe, hosszútávon azonban ez nem szolgálja a betegek érdekét" - fogalmazott a volt vezető.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!