
A három optimális, a négy jó, az öt kiváló, de ennél több információval a gyógyszerek mellékhatásait illetően felesleges terhelni a fogyasztót, állítja az egyik legnagyobb gyógyszergyártó kutatása. "Negatív hatást fejt ki, ha ötnél több kockázati tényezőt próbálunk kommunikálni. Elkalandozik a figyelem, s előfordulhat, hogy pont a legfontosabb információ hullik ki az olvasó fejéből" - magyarázta a vállalat marketing üzletágának vezetője, Don Apruzzese. A felmérést mintegy 2300 beteg bevonásával végezte a cég, amely a gyógyszerreklámok hatékonyságát vizsgálta.
Az eredményeket először áprilisban hozta nyilvánosságra a vállalat, s szakmai körökben nagy népszerűségnek örvend, számol be az AdAge. Eközben a gyógyszer felügyeleti szervek (Food and Drug Administration - FDA) folyamatosan arra szólítják fel a készítőket, hogy keveset közölnek a termékek tájékoztatóján, illetve a hirdetésekben. Az FDA szakembere arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt években a gyógyszergyártók mintegy 82 százaléka ellen indult eljárás, mert nem tájékoztatták kellőképpen a fogyasztót.
Több lépés is történt az utóbbi időben, ami segítséget nyújthat a pirulák reklámozásában. Az amerikai gyógyszergyártók és kutatók szövetsége egy 15 pontból álló segédletet adott ki a reklámozott termékek előnyeiről és hátrányairól tavaly augusztusban. S ugyancsak tavaly döntött úgy a Johnson&Johnson, hogy szakít korábbi reklámozási gyakorlatával, s jóval több kockázati tényezőt tüntet fel hirdetéseiben a jövőben.
Érdekesség, hogy az FDA korábbi elnöke is végzett egy felmérést az információk hatékonyságával kapcsolatban, s az eredmények az AstraZenecát erősítik. "A politikusok büszkék lehetnek ugyan arra, hogy több információ kerül egy hirdetésbe, hosszútávon azonban ez nem szolgálja a betegek érdekét" - fogalmazott a volt vezető.